Schietgebedjes nodig - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Schietgebedjes nodig - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Schietgebedjes nodig

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

29 April 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Helaas kan ik deze blog niet beginnen met goed nieuws hoe graag ik dat ook gewild had. Afgelopen week was onze deadline om onze visa papieren de deur uit te doen. Maar ik kreeg een telefoontje van mijn werkgever dat ze vanuit “department of labor” te horen hadden gekregen dat ze me geen baan mogen aanbieden voordat ik een officiële verpleegkundige vergunning voor Iowa heb. En aangezien ik mijn examen nog niet heb kunnen maken heb ik dus ook nog geen vergunning. Dit betekende dus dat hij zijn papieren niet compleet kon maken wat betekende dat wij ons visumverzoek niet de deur uit kon doen.
Aangezien de CGFNS zo snel is met hun papieren (maar niet heus) heb ik afgelopen woensdag pas bericht van de Iowa board of nursing te horen gekregen dat ze mijn papieren hebben ontvangen van hun en kreeg in een inschrijfpakket. Dit meteen ingevuld was het niet dat ze ook vingerafdrukken van je willen (om je na te trekken door de FBI) dus ook maar snel naar het politiebureau om dat te laten doen. Nu wachten of ze mijn aanmelding goedkeuren (ik krijg dan een inschrijfnummer) zodat ik mijn examen kan doen. We zijn echter wel zo realistisch dat we niet denken dat dit nog gaat lukken voor 15 mei. En als het al gaat lukken dan moet daarna nog het verzoek voor visum de deur uit en dat duurt ook 2 weken. Dus na wat beroerde en emotionele dagen en nachten hebben we besloten te proberen alles wat we kunnen om een manier te vinden om hier te kunnen blijven. Aanstaande vrijdag hebben we een gesprek met een immigratieadvocaat om te kijken of er een manier is om mijn verblijf te verlengen. Het is erg frustrerend omdat we afhankelijk zijn van instanties en overheid om zaken geregeld te krijgen en net zoals in Nederland ben je gewoon een nummer. Ze zullen je hun excuses aanbieden maar daar schiet je niks mee op want met excuses koop je geen visum. Want ja alles heeft een prijskaartje; ik moest zelfs betalen om vingerafdrukken te laten maken. Het moet niet gekker worden. Je bent onderdeel van het systeem en daar heb je het mee te doen. En je kunt niks anders want als je de niet regels volgt (en ze komen erachter) kunnen ze je toegang tot de USA weigeren voor de rest van je leven en dat is al helemaal niet wat we willen.
We zijn nuchter genoeg om verstandelijk te weten dat het geen zaak van leven en dood is als ik met de kinderen terug zou moeten naar Nederland maar ook al kun je dit verstandelijk beredeneren doet niet minder zeer. Maar………. we hopen dat de advocaat een positieve wending aan ons verhaal kan geven. En daarlangs blijven we dromen dat we komende week bericht krijgen dat we de greencard loterij hebben gewonnen waar we ook dit jaar voor hebben ingeschreven. We denken niet echt dat we kans maken want er zijn erg veel aanvragen maar het is en blijft een loterij. Dus wie weet.
Verder kunnen we alle schietgebedjes, hoop en positieve gedachten gebruiken dus kom maar op en stuur ze maar……;)

  • 29 April 2012 - 17:05

    Sandra:

    Wendy en Cindy,

    Blijf hoop houden. Hier een berichtje met heel veel hoop. HOOP, HOOP, HOOP,HOOP,HOOP,HOOP,HOOP, HOOP EN DAT KEER 1.000.000.000.000.000. En blijf erin geloven. Het kan nog steeds. Ook al is de kans klein, blijf positief. Nu ga ik verder met het bidden van schietgebedjes en kaarsjes opsteken. Veel succes!!!

    Knuffel en XXX

  • 29 April 2012 - 17:27

    Diana En Ria:

    wat gedoe allemaal zeg!!!! Vanuit het mooie oisterwijk zullen wij aan jullie denken en een kaarsje voor je opsteken.
    Aangezien romy 13 mei haar communie doet en we toch naar de kerk moeten zullen we ook een schietgebedje voor jullie opzeggen.
    heel veel groeten van ons mam aan jullie,ze baalt ervan dat ze zelf nog steeds niet goed overweg kan met de laptop,maar ze blijft proberen al is het alleen maar om jullie zelf een berichtje te kunnen sturen. groeten uit oisterwijk

  • 29 April 2012 - 18:25

    Mendy:

    Dit gaan jullie echt niet menen !!! Ik hoop echt uit het DIEPST VAN MIJN HART dat het toch nog in orde komt en dat Wendy niet terug hoeft met de kinderen !!! Ik zal de komende weken heeeeeel veeeeel aan jullie denken en steek natuurlijk hier thuis een kaarsje op. Hou de moed erin met elkaar XXX Bas, Mendy en de kids.

  • 29 April 2012 - 19:26

    Janneke:

    IK OOK VAN JULLIE!!!!

  • 29 April 2012 - 21:28

    Marion:

    Wat een frustaties bij elkaar!!
    Ik duim voor jullie, het moet gewoon goed komen. Succes!!!!!
    Veel groetjes aan Nate.

  • 30 April 2012 - 07:38

    Chantal:

    Ik ben niet zo van het bidden, maar ik duim mijn vingers blauw!
    Kop op,houd de moed erin!
    groetjes.

  • 30 April 2012 - 11:06

    Moniek Bos - Silleke:

    Hoi wendy,

    Ik wil even zeggen dat ik jullie en met name jou met de greencard veel sterkte wens.De burocratie en het lange wachten is ons helaas in een andere vorm niet onbekend, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe jullie je moeten voelen.
    Dus voor de komende tijd toi toi.

    groetjes MOniek

  • 30 April 2012 - 18:20

    Judith:

    Pffff valt niet mee zeg. Lijkt me lastig om steeds het positieve te zien. Wij zullen in ieder geval voor jullie duimen!

    Heel veel succes en sterkte de komende weken!

    Groetjes Judith en de rest van de bubs.

  • 30 April 2012 - 19:02

    Cindy:

    Wat een gedoe!! We zullen een kaarsje laten branden.
    Grtz vanoet ut zonnige Maasbree

  • 30 April 2012 - 19:57

    Simone:

    He verdorie.....wat een gedoe zeg! Daar zou je toch onderhand een sik van krijgen! Lijkt me soms heel lastig om er positief over te blijven maar je zegt het zelf al...het is dan wel geen zaak van leven en dood maar goed....eens moet het toch klaar zijn!?
    Dus als ik het goed begrijp is er zelfs een kans dat jij binnenkort met de jongens hier een kop DOUWE EGBERTS komt drinken? ;D... Nou jullie zijn meer dan wekom hoor! Maar goed, ik HOOP natuurlijk echt dat het niet nodig is en jullie dat lot uit de loterij winnen want dat verdien je gewoon!!
    Heel veel geluk vanuit Helje! XXX


  • 30 April 2012 - 20:05

    Mieke:

    Ha Wendy & Cindy, Nate & Kyle,
    Vanochtend je mam gesproken op de Koninginnemarkt, en die heeft het één en ander erover verteld. En nu lees ik het allemaal. Wat een sjit-situatie zeg! Enorm balen! Je bent zo afhankelijk van die instanties en de één doet niks voor die iets van de ander heeft gekregen. En je moet er maar van uitgaan dat iedereen z'n best doet en alles snel afwerkt. Bah, wat 'n burocratie allemaal.
    Nou, heel veel sterkte met alles en hopenlijk komt het nog goed!

    Grtz Mieke & Pieter, Ries - Trudy

  • 30 April 2012 - 20:22

    Diana:

    Wat een toestand zeg,je bent zo afhankelijk van de instanties, denk je zelf alles goed geregeld te hebben.
    Ik duim voor jullie dat het nog gaat lukken.
    Veel groetjes aan Nate (de brandweerman)
    STERKTE.

  • 01 Mei 2012 - 10:47

    Marij:

    tjongejonge wat een gedoe. ben je zo van goede wil en werken ze gewoon niet mee. ook ik zal bidden, duimen en kaarsjes opsteken en aan jullie denken.
    liefs ik ook van jullie

  • 01 Mei 2012 - 17:01

    Miriam:

    he meiden,wat een emotionele. mallenmolen zeg.Daar kun je aan kapot gaan.Ik denk zoveel mogelijk aan jullie.En duimen dat het allemaal goed komt! xxxxxxxxxxxheel veel kusjes

  • 01 Mei 2012 - 17:11

    Jolanda :

    Lieve mensen,

    Wat 'n gedoe toch allemaal weer, ik kreeg er juist een steeds beter gevoel over. Kan me voorstellen dat jullie ondertussen er een PUNThoofd van krijgen.

    Maar ik schiet heel wat gebedjes naar Amerika toe, en hopelijk gaat er eentje de greencard loterij raken ! En anders hoop ik dat er een andere gelukkige toevalligheid op jullie pad komt....

    Toi, toi, toi !!!

    Lieve groeten uit Haaren

  • 02 Mei 2012 - 06:50

    Yvette:

    hey lieverds,
    zoals ik al zei in mijn pb op fb ik heb kaarsjes branden. Ik snap dat je knettergek wordt van dit gedoe. Jeetje, wat een bureaucratisch geharrewar zeg. Tuurlijk is het beroerd als jullie terugmoeten zonder cindy. Ik hoop dan ook dat jullie de loterij winnen ofwel dat jullie advocaat wat kan doen.
    Dames dikke knuffel en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 45225

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: