Update - Reisverslag uit Helden, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Helden, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Wendy

04 September 2012 | Nederland, Helden

Hallo,

Aangezien ik links en rechts vragen krijg hoe het er allemaal mee zit wil ik even een korte update geven.
Zoals jullie weten heb ik het examen in Juli niet gehaald. Dit was een gruwelijke tegenvaller ondanks dat we het wel zagen aankomen. Twee dagen nadat ik de uitslag had van mijn examen kwamen we erachter dat alle sponsorvisa voor dit jaar begin Juni al op waren. Dus ook als ik het examen gehaald had; hadden we geen aanvraag kunnen doen voor dit jaar.
Dus maar meteen weer een aanvraag gedaan voor een nieuw examen wat op 11 september zou gaan plaatsvinden. Inderdaad "zou". Want er zou weer niet eens een keer iets mis gaan. Ik kreeg afgelopen week een email dat ik geregistreerd stond zonder een betaling dus ze hadden mijn examen gecancelled. Toch raar dat je, je dan wel kunt inschrijven maar ja. Ik moest eerst via de hoofdwebsite € 350 betalen. Dan krijg ik een goedkeuring voor examen en dan mag ik me inschrijven. Voor september zou dat een beetje kort dag worden plus voor dat bedrag wil ik wel zeker weten dat ik me goed voorbereid heb. Ik zit dus nog te wachten op goedkeuring en dan kan ik me inschrijven voor het examen van November. Nog effe om te studeren dus. Helaas heeft ons knuffelbeertje besloten van de een op de andere dag om maar geen middagdutje meer te doen waardoor mijn studeermogelijkheid wegvalt. Daar proberen we nog een oplossing voor te zoeken.

Aangezien we dus geen kans maken op het sponsorvisum voor dit jaar zijn we nog gaan kijken wat er voor andere mogelijkheden zijn want om tot volgend jaar Oktober gescheiden te leven dat trekken we niet.
De enige andere mogelijkheid is om op een studentenvisum te gaan. Dus rond gekeken naar de goedkoopste college die een visum ondersteunt. In principe kan ik vanaf Januari terecht (na de kerstvakantie) maar moeten ze kijken of mijn papieren van de CGFNS genoeg zijn voor inschrijving. Natuurlijk gaat dit weer niet vanzelf. De kosten van de college zijn erg hoog + daarbij moet je ook genoeg geld op de bank hebben staan dat je bewijs hebt dat je genoeg hebt voor je levensonderhoud (en zij bepalen het bedrag hiervoor). Ik mag namelijk met een studentenvisum niet werken. Dat bedrag is voor een jaar bij elkaar te schrapen maar niet voor 4. Dus we wilden zeker weten dat mijn werkgever volgend jaar een aanvraag voor visum doet. Als hij meteen op 2 April de aanvraag indiend zitten we nog erg vroeg en is de kans op een sponsorvisum zo goed als zeker. Daarbij het voordeel dat je, als je op een studentvisum daar bent niet terug naar Nederland hoeft voor je sponsorvisum. Dat kan overgeschreven worden in Amerika.
Dus contact gezocht met mijn werkgever. Hij heeft helaas de baan van supervisor moeten laten gaan (wat ik logisch vond na al die tijd) maar hij blijft stellig bij zijn punt dat hij me zal helpen waar hij kan en dat hij net zo lang voor me blijft vechten dan kan. Echt een super bericht.
Nu dus maar hopen dat het met school allemaal geregeld kan worden.
In de tussentijd is Cindy (mijn superheld) alleen maar bezig met werken zodat er geld op de plank komt voor als we die kant op kunnen komen.
Ze is bezig met een andere baan binnen hetzelfde bedrijf waardoor ze niet meer onregelmatig hoeft te werken. Mocht dit doorgaan krijgt ze een contract voor ma-vrij van 6.00-14.30 uur. Dan zijn er ook mogelijkheden om een 2e baan aan te nemen.
Dat is een beetje wat er gebeurd is de afgelopen weken.
O ja, om dan ook echt te zeggen dat je alles hebt geprobeerd en alle kansen hebt gegrepen heb ik ook een 5 kantjes brief naar Obama gestuurd. Het is verkiezingstijd dus je weet maar nooit. Wie niet waagt, wint ook nooit iets. We rekenen nergens op maar we wilden het in ieder geval geprobeerd hebben. Tot op heden hebben we geen reactie mogen ontvangen maar het is nog te snel dus ik verwacht nog niks.

Maar het beste nieuws van alles is, is dat we in Oktober weer even 2 weken naar huis gaan. Heerlijk weer even samen in ons geweldige huisje en genieten van elkaar. Dus 5 Oktober kan niet snel genoeg zijn voor ons.

Groetjes

  • 04 September 2012 - 20:43

    Mendy Pooters:

    Sow... wat een gedoe allemaal toch weer. Maar hoe dan ook, op wat voor manier dan ook: jullie horen gewoon bij elkaar te zijn. Is het niet nu dan over een tijdje. Natuurlijk is het logisch dat jullie kijken hoe jullie dit zo snel mogelijk kunnen realiseren, maar beetje jammer dat alles zoveel geld moet kosten. Het is gewoon niet eerlijk !! En dan te bedenken dat Cindy zo ver weg zit en jullie zo moet missen.... Ik kan het ook niet uit mijn hoofd zetten, en wil dit ook niet uit mijn hoofd zetten want mijn hart is regelmatig bij jullie. Denk aan jullie XXX.

  • 04 September 2012 - 23:40

    Sandra:

    Zie nu pas dat je weer een update hebt geschreven. Wat blijft de weg naar huis, toch 1 met heel veel hobbels. Ik hoop dat het jullie toch een keer gaat lukken. Maar wat wordt je toch tot wanhoop gedreven door die hele bureaucratie, En dat er eigenlijk niemand echt kan vertellen welke weg de juiste is. Elke keer komt er weer iets nieuws bij of blijkt het vertelde toch anders. Ik vind het ontzettend knap hoe jullie ermee omgaan. Jullie verdienen het zo om weer bij elkaar te kunnen zijn. Wat fijn dat jullie elkaar in oktober weer even in de armen kunnen sluiten en van elkaar kunnen genieten. Hoop dat jullie hier kracht uit kunnen halen om te blijven knokken. En wat is die werkgever toch geweldig. Je mag blij zijn dat hij dit allemaal wil doen. Besef dus dat dit echt aan jouw ligt. Want dat heb jij met wie je bent gewoon voor elkaar gekregen. En ik denk dat hij het goed ziet. Want je bent een goede medewerker en een fijne collega voor velen. Hoop dat de weg die jullie moeten gaan om naar huis te kunnen niet meer zo lang zal zijn en dat jullie het ergste hebben gehad. Ik gun het jullie zo. Ik wens jullie veel kracht en uithoudingsvermogen toe. Dikke knuffel voor jouw, Cindy en de jongens.

  • 05 September 2012 - 01:19

    Miranda:

    hou je taai lieverds!!! X

  • 05 September 2012 - 17:21

    Miriam:

    he meiden wat een toestanden,allemaal.Ik kan me voorstellen dat je het een beetje vreselijk beu bent! Cindy is ook echt een kanjer..als je de jongeren hier in ned confronteerd met t feit dat ze om 6.00 moeten beginnen...maar dat ze om half 3 naar hun 2de baan moeten verklaren ze voor gek.In amerika is dit dus heel normaal! Petje af Cindy..Ja wat Kyle betreft ook knuffelbeertjes worden groot n hoeven zonodig niet meer naar bed tussen de middag! pfff dst denken ze dan zelf! maar rond een uur of 5 storten ze in! Voor de TV dan maar...scherlt een hoop! Ik hoop dat de brief Obama bereikt....hij wordt natuurlijk eerst gelezen door allerlei anderen voor hem! Ik duimHoe is het met mijn brandweer /politieman! Nog steeds zijn hoed op? hihi Met mij gaat het prima...begin mandag aan mijn eerste MiMakkus dag....clown worden zie ik helemaal zitten :)...lekker met een rode neus rondlopen haha.Ik wens je veel succes met je examen in nov......en Cindy...toytoytoy story...keep your hat up! xxxxx

  • 07 September 2012 - 12:51

    Anda:

    Zoo.. Wendy! Wat een gedoe blijft het toch allemaal zeg!
    Hou jullie haaks... Die dag komt er voor jullie dat het eindelijk
    allemaal goed is!! Zeker weten! XX Anda

  • 24 September 2012 - 14:16

    Yvette:

    Hey dames,
    zie het nu pas, niet echt in mijn mail geweest geloof ik. Sorry! Maar jeee, wat een gedoe maar weer zeg. Het blijft wel aan de gang. Weer dat rot examen, denken ze bij dat examen bureau dat jij het voor je plezier doet, en betaalt? Wel geweldig om te zien dat jullie beiden zo goed blijven vechten, balen dat ook de baan niet meezit. Wel heel fijn dat het bedrijf je wil helpen waar ze kunnen, dat is wel een enorm pluspunt.

    Ontzettend knap dat Cindy het daar in haar up ook allemaal maar trekt. Wat een geweldige vrouw is het toch (jij ook hoor Wendy :) ) Dames, ik neem mijn petje nog maar eens af voor jullie. Twee kanjers die zo hard vechten om bijelkaar te mogen zijn.
    Ik hoop dat dan het studentenvisum lukt, dat jullie in ieder geval lang kunnen blijven. Die twee weken zijn geweldig maar voor altijd is wat we willen horen, toch.
    lieverds, hele dikke x en knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 45244

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: