Weer even THUIS - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Weer even THUIS - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Weer even THUIS

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Eindelijk is het zover en mogen we weer even THUIS zijn. En het voelt HEERLIJK.
Vrijdagavond (na een lange reisdag) kwamen we om 17.00 plaatselijke tijd aan en werden natuurlijk ontvangen door Cindy. Het was een super weerzien.
De kids konden niet enthousiaster zijn als op dat moment en ikzelf natuurlijk ook.
Inmiddels zijn we alweer een paar dagen hier en het voelt heerlijk vertrouwd. De kinderen hebben zich zover alleen nog maar bezig gehouden met spelen aangezien al het speelgoed wat ze hebben inmiddels 5 maanden uit zicht is geweest dus alles moet opnieuw ontdekt worden. Heerlijk om te zien hoe enthousiast ze kunnen worden van het zien van een simpel autootje.
Daarbij was het op zaterdagochtend “kidsworkshop” bij home depot wat betekent dat de kinderen zelf iets mogen komen bouwen. Omdat het deze maand “fireprevention month” is mochten we een brandweerauto maken. En de beloning? De echte brandweer stond op de parkeerplaats met hun brandweerauto en ziekenwagen. Hoe geweldig kan je thuiskomst zijn?
Helaas is Nate wel wat grieperig wat de nodige toiletbezoekjes met zich meebrengt maar zelfs dat neemt het plezier van het spelen niet weg. Het slapen daarentegen is wat minder nog. Ook dat is weer vreemd allemaal natuurlijk + de omschakeling van tijd werkt niet echt mee.
De eerste ochtend waren we om 3.00 uur wakker. Gelukkig is hier bijna alles 24/7 open dus om 7.00 uur liepen we boodschappen te doen in de winkel.
Inmiddels is het maandag en is de werkweek voor Cindy weer begonnen. Ze heeft sinds 2 weken een nieuwe baan. Het is binnen dezelfde winkel alleen werkt ze nu bij het MET team die er voor zorgen dat de hele winkel bevoorraad, versierd, aangekleed wordt en er goed verkoopbaar bij ligt. Het is een baan van maandag t/m vrijdag van 6.00-14.30 uur dus dat zijn fijne tijden voor ons. Het is vroeg opstaan maar we zijn dan ook wel meer uren samen. Daarbij heeft ze ook het weekend vrij elke week dus dat maakt het plaatje compleet. Daarbij geeft het Cindy meer mogelijkheden voor het zoeken naar een 2e baan. Nadat we weer weg zijn wil ze proberen om een 2e baan te zoeken voor enkele avonden + 1 weekenddag. Zo hopen we wat meer inkomsten te krijgen omdat ik er geen heb.
Daarbij ook het feit dat als ik naar de universiteit ga ik niet mag werken volgens het studentenvisa.
In dit proces loopt alles nog volgens plan. Ik ben geaccepteerd en aangenomen op de universiteit. In de tijd dat ik hier ben hopen ze de papieren klaar te hebben die ik mee moet nemen om in Nederland bij de Amerikaans Ambassade af te geven. In principe krijg ik dan een studentenvisum voor 5 jaar. School begint op 14 januari en ik mag 30 dagen van tevoren het land in. Dus als alles goed verloopt zouden we in het weekend van 15/16 december voorgoed mogen komen. We kunnen nog niet erg enthousiast zijn. We zijn nl erg op onze hoede gezien de teleurstellingen tot nu toe. Maar we hopen op een goede afloop. Ik moet bij de universiteit deze week nog een examen maken. Examen over Algebra, reading and writing skills. Hiermee zetten ze het niveau van je colleges. Dus daar in de tussentijd ook maar voor studeren. Ik had gehoopt dit in de ochtend te kunnen doen. Aangezien Cindy deze week 3 dagen in Cedar Rapids moet gaan helpen bij Home Depot moet ze al om 4.30 uur weg. Mooie tijd om te studeren aangezien de kinderen zullen slapen dacht ik. Maar helaas, vanmorgen waren ze allebei om 5.00 uur op. Nate omdat hij zich niet lekker voelt en Kyle omdat Nate wakker is. Hahaha.
Dan maar tussendoor proberen wat op te steken. Gelukkig was wiskunde altijd makkelijk voor me geweest (alhoewel het wel weer erg lang geleden is) zodat er veel onderdelen goed te doen zijn maar algebra heeft ook onderdelen waar mijn hersencellen zich weer over moeten breken.
In de tussentijd ook nog leren voor mijn verpleegkunde examen aangezien dat inmiddels weer gepland staat. Op 13 November mag ik me weer gaan bewijzen. Hopelijk dit keer met een positief resultaat aangezien het bedrag van $ 350 per test niet echt een bedrag is waarvan je zegt: ik probeer het wel een paar keer. Ook mag ik woensdag nog op bezoek bij mijn werkgever. Kijken wat we samen nog kunnen afspreken ivm mijn sponsor visum. Hopelijk zijn ze nog steeds bereid met me mee te werken en willen ze in April 2013 een visum voor me aanvragen. Als dat dan ook nog lukt zou ik vanaf 1 Oktober 2013 mogen werken en kunnen stoppen met school. Maar we nemen alles maar stap voor stap. Hoopvol vooruit kijken kan echter geen kwaad.
In de tussentijd is het ook vooral genieten. Van alles en iedereen hier in Waterloo. En wat voelt het weer heerlijk om compleet te zijn.

  • 08 Oktober 2012 - 14:43

    Janneke:

    Kusjes

  • 08 Oktober 2012 - 16:21

    Chantal:

    Ik denk regelmatig aan jullie. Ik hoop dat jullie een super tijd hebben nu. Geniet ervan!!
    lieve groetjes van mij.

  • 08 Oktober 2012 - 17:27

    Marion Heinrichs:

    Hallo lieve Nate, Kyle, Wendy en Cindy.

    Wat heerlijk voor jullie dat jullie weer een poos samen zijn!!!
    Geniet van elkaar en van de kids.
    Wat gaat Kyle veel op Nate lijken zeg. Ik moest even 2 keer kijken.
    Ik wens jullie een fijne tijd samen en hooop dat dit snel ook voor altijd mag zijn.

    Veel liefs (juffr.) Marion.

  • 08 Oktober 2012 - 17:45

    Miranda:

    sjiek om te lezen.
    Toen ik t stukje over wiskunde las moest ik gelijk ff terugdenken aan de bouwensperiode! Pfff, lang geleden. Maar alee! Geniet van alles en vooral mekaar!
    X miranda

  • 08 Oktober 2012 - 18:47

    Sandra:

    Hoi Wendy, Cindy, Nate en Kyle,

    Wat goed om te horen dat jullie je weer echt thuis voelen. Geniet van elkaar!!! En deze kerst moet toch wel heel speciaal worden, als alles gaat zoals je het hebt beschreven. Iets moois om naar uit te kijken.

    Groetjes Sandra

  • 09 Oktober 2012 - 09:00

    Yvette:

    hey Dames en heertjes,

    heerlijk om te lezen dat alles goed is gegaan en dat jullie samen zijn. Fijn! Goed ook om te lezen dat er nu toch wel wat, voorzichtig, positieve berichten zijn voor de toekomst, hopen dat die dan ook goed uitpakken. Hebben jullie nog iets gehoord van obama?
    Geweldige binnenkomer zeg, daar bij home depot; de brandweer. Zouden ze het geweten hebben? :D
    Dames en heertjes, geniet van elkaar en de familie, hopelijk is het afscheid straks een stuk korter!

    lieverds, ik blijf duimen en kaarsjes branden, xxx

  • 09 Oktober 2012 - 10:34

    Maddy:

    Hoi Wendy,

    Volgens mij heb ik weer onder een steen gezeten de laatste weken want ik wist niet dat je weer naar de US ging. Wat heerlijk voor jullie allemaal. Geniet ervan en ik zal voor jullie duimen dat alles goed komt nu.

    Veel plezier.

    Maddy

  • 09 Oktober 2012 - 11:14

    Trudy:

    Nog maar een paar weken en dan zit je er gewoon voor de rest van je leven!!!!!

  • 09 Oktober 2012 - 19:38

    Marij:

    Hello USA
    Wat leuk om te lezen dat er mooie positieve berichten zijn. Hou vol en steun elkaar.
    Hahaha wat een wijsheden.
    Geniet maar lekker.
    Ik ook van jullie xxx

  • 14 Oktober 2012 - 19:17

    Jolanda:

    Lieve allemaal,

    Wat 'n vervolg toch weer, maar wel meer hoop op een beter vervolg !
    Geniet van elkaar en heel veel suc6 in de komende weken.

    X voor jullie allemaal !

  • 15 Oktober 2012 - 22:34

    Mieke:

    Ha die Wendy, Cindy, Nate en Kyle,

    Geniet van deze mooie maar korte vakantie! En weer heel veel succes met alles, dat het nu maar eens een keertje de positieve kant opgaat!

    Groetjes,
    Mieke & Pieter Ries-Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 45227

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: