(T)huis - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu (T)huis - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

(T)huis

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

30 Maart 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

De eerste nacht in ons eigen huisje zit erop. Gisteren zijn we officieel verhuisd en vanaf nu wonen we “echt” in ons huisje. Het is nog een grote rommel en er staan nog overal dozen maar dat moet maar effe. Zondag en maandag hebben we voornamelijk gepoetst en geverfd. Maandag werden ook onze koelkast, fornuis en magnetron gebracht. En werden we aangesloten op tv, telefoon en internet. Dinsdag hadden we een vrachtwagentje gehuurd om onze opslag leeg te halen. Helaas moest bijna iedereen werken dus moesten Cindy en ik zelf het meeste sjouwen. Op zich niet zo erg maar een paar stukken meubilair (die niet uit elkaar konden) hadden de verhuizers compleet gevuld met spullen zodat alle ruimte goed benut werd. Laat ik zeggen dat er de nodig piep-woorden aan te pas zijn gekomen om alles hier te krijgen. Bij de laatste lading kregen we hulp van schoonbroer dus dat was fijn alhoewel we tegen die tijd niet veel meer voor elkaar kregen. Maar met de nodig slappe lach is het gelukt. En toen…… ja toen was alles verhuisd van opslag naar onze garage. Ik kan er nu om lachen maar mijn god hoe vaak gaan we alles nog van de ene plek naar de andere zetten.
Alles in de dozen in Vught. Dozen van de ene verdieping naar de andere. Dozen van huis in container. Dozen van container in opslag. Dozen van opslag in vrachtwagen. Dozen van vrachtwagen in garage. Maar…… alles is er. De hoognodige leefspullen zijn er. We kunnen slapen, eten, op de bank voor de tv hangen en buiten zitten. Voor de rest zijn er nog een kleine 80 dozen om uit te pakken en 2 kasten in elkaar te zetten (waarvan we van 1 de schroeven niet konden vinden). We denken maar; we hebben al vanaf begin december in de rommel en dozen geleefd. Het kan nog wel wat langer. We kunnen nu langzaamaan spullen uit gaan pakken en alles een plekje geven. En her en der moeten nog wat nieuwe gordijnen en accessoires komen. Maar dat komt nog wel. We kunnen niet alles meteen doen. Dat doet iets te veel zeer in de portemonnee.
Verder gaat alles zijn gangetje. Cindy heeft het super naar haar zin op haar werk. Afgelopen maandag en dinsdag nog 2 telefoontjes gekregen op andere sollicitaties die ze de deur uit heeft gedaan. Een van de 2 telefoontjes was van mijn werkgever. Ze wilde haar uitnodigen voor een gesprek. Ze zouden nog terugbellen omdat Cindy niet kon komen op de dag dat hun in gedachte hadden maar dit hebben ze nog niet gedaan. Cindy wil wel op gesprek gaan en kijken wat ze te bieden hebben maar ze heeft het zo naar haar zin binnen haar huidige werk dat ze waarschijnlijk blijft. Plezier in het werk gaat boven geld voor ons.
Voor mij is er nog niet veel veranderd. Ik heb wederom een tijdje aan de telefoon gehangen met het CGFNS die nog steeds geen resultaten van mijn engelse test binnen hebben. Uiteindelijk nadat een aardige dame bij de ETS het een en ander voor me heeft nagezocht kwamen we erachter wat het probleem is. Het eerste verzoek dat is ingevoerd om de testgegevens te versturen is ingevuld met de verkeerde code waardoor het dus waarschijnlijk niet is verwerkt of is aangekomen. Alle gegevens (en orders) worden de hele week verzameld en op vrijdags worden ze verstuurd. Dit zou dus eigenlijk betekenen dat afgelopen vrijdag mijn gegevens verstuurd waren is het niet dat mijn verzoek pas op donderdag verwerkt is terwijl het de vrijdag ervoor ingevoerd was (ja ja overheidsinstanties werken niet al te snel zijn we al achter gekomen). Helaas sluiten ze op donderdag alles af en dit wordt op vrijdags verstuurd. Waarschijnlijk zijn mijn gegevens dus niet voor de deadline op donderdag verwerkt waardoor ze vrijdag niet zijn verstuurd maar wordt het komende vrijdag. Toch even aan de dame mijn niet al te hoge vertrouwen in ze weergegeven maar ze kon me verzekeren dat alles nu goed was ingevoerd en verwerkt (zover ze kon zien) dus nu hopen dat ze gelijk heeft. Ze heeft me zelfs een rechtstreeks telefoonnummer van de afdeling gegeven die de e-mails binnen krijgt bij de CGFNS dus die mag ik maandag van haar bellen. Nu maar duimen dat het lukt. Aangezien toch enigszins mijn toekomst afhangt van dat ene papiertje zou het erg fijn zijn als dit komende week arriveert. We hopen dus maar.

• 30 Maart 2012 - 17:09

Hedje:

leuk meid om je verslagen te lezen, maar wat een gedoe allemaal met de papierenzooi... hoop voor je dat het snel allemaal in orde is.
    Leuke tuinset hebben jullie!! Hoop dat je er al veel van kan genieten, hier ist weer helemaal omgeslan en ist gewoon weer koud brrr dus weer de kachel aan.
    Nou succes verder daar he... en lees het vervolg van jullie wel weer doei doeiiiii xx

• 30 Maart 2012 - 18:05

Jolanda :

Dag lieve meiden en boys,

Wat 'n mooi home gaan jullie krijgen, ziet er super uit en erg ruim. Sowieso erg luxe om een vrijstaand huis te hebben met zo'n giga tuingebied erachter !
    Geniet er maar lekker van samen. Het uitpakken zal zeker nog tijd in beslag nemen, doos voor doos. Soms een verrassing wat er allemaal ook al weer in zit, komen waarschijnlijk de schroeven ook wel weer ergens tevoorschijn.

Cindy, fijn dat je het zo naar je zin hebt - gewoon een nieuwe 'roeping' waarbij jouw andere talenten aangeboord worden.
    En Wendy, wat 'n engelengeduld moet jij nog steeds hebben. Hopelijk gaat het snel echt helemaal goed komen !
    Hebben Nate en Kyle het naar de zin in hun nieuwe home ? En is Nate nu al naar school aan het gaan ?

Liefs, Jolanda

• 31 Maart 2012 - 18:25

Janneke:

Hey hallo!!

Wow super man jullie huis!!
    Haha ideetjes opgedaan bij Lensen met die kleurtjes??
    Gave tuinset! Slinger de BBQ maar vast aan en leg er maar een worstje op hoor! Tentje zetten we wel op in de tuin, toch plek zat! Super!!! Daar weten de mannen wel raad mee denk ik.
    Super dat cindy het zo naar haar zin heeft!
    Wendy hopelijk is die papieren rompslomp ook snel rond en kun je examen doen zodat er voor jou ook een last van je schouders valt!

Veel lieve warme groetjes uit een maar koud Nederland XXX

• 04 April 2012 - 22:59

Mendy:

Sorry voor de late reactie, maar heb het druk, druk, druk. We hebben de sleutel van het andere huis en zijn volop aan de klus. Sjouw nu wat heen en weer tussen Udenhout en Loon op Zand. Wat fijn dat jullie nu echt een eigen stekkie hebben !! Ziet er ook gezellig uit allemaal. Hopelijk hoeven jullie nu niet nog een keer te verhuizen, want kan me voorstellen dat jullie daar wel even klaar mee zijn. Uit jullie verhaal begrijp ik wel dat anderen erg positief zijn over jullie en zoveel veren in jullie kont is natuurlijk wel fijn.... Ik probeer op kort termijn even te skypen, maar moet even de tijd en het goede moment hiervoor zoeken. Wederom dikke kus aan de kids en een grote knuffel voor jullie. Liefs Mendy

• 05 April 2012 - 16:01

Miriam:

he meiden....jeetje wat een gesjouw!!! Maar goed lijfelijk bezig zullen we maar zeggen.Het huisje ziet er op en top uit hoor,goed geschilderd.Alleen het bankstel tja wat zal ik daar van zeggen,je kunt er op zitten maar echt design ...nee.
    Maar ik snap dat er weinig over blijft als je zo'n move maakt.
    Hoe is het met de kids,gaat Nate al naar een school? En zijn er leeftijdsgenootjes in de buurt waar hij mee kan spelen? Fijn dat Cindy het naar haar zin heeft in het tuincentrum...er staat bij jullie in de tuin een leuk setje! Uit de collectie daar?
    Als het lekker weer is maakt het niet uit dat er nog zoveel dozen staan...lekker buiten leven!!!!
    Wat ons betreft gaat alles zijn gangetje..alhoewel...Renske is 2 dgn geleden naar zuid spanje vertrokken om daar stage te lopen.Ze is met een meisje uit haar klas in een mini cooper cabrio....21 uur achter elkaar door gereden....mama kon pas slapen toen ze er waren!!!! De foto's die ze door stuurd zijn om jaloewrs op te worden...ze hebben al lekker op het strand gelegen en zaten net aan een glas bier met tapa's..mmmmmm
    Maar goed over 12 weken kom ze weer terug..met meer kennis en na een hoop plezier te hebben gehad!!!!
    Afgelopen weekend hebben we het 50 jarig huwlijksfeest gevierd van Jack zijn ouders...wat een prestatie....en wat zijn ze nog gelukkig met elkaar.
    Echt iedereen was er bij waar ze vreselijk van genoten hebben.
    In Volendam hebben we in klederdracht foto's gemaakt...Echt lachen...
    Nou luitjes een dikke kus van mij en een ferme hand voor mijn brandweerman.xxxx liefs Miriam