Een huisje - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Een huisje - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Een huisje

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

21 Maart 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Nou eindelijk goed nieuws. Sinds gisteren zijn we eigenaar van een huurhuis. We hadden van ons duplex niks meer gehoord (erg irritant dat ze je niet eens laten weten als je het niet geworden bent).
In de tussentijd hadden we dit huisje gezien en hadden we een afspraak gemaakt met de huisbaas. Afgelopen zondag zijn we gaan kijken. We waren al stiekem naar de buitenkant gaan kijken. Het zag er leuk uit maar leek niet al te groot dus hadden we er een hard hoofd in. Daarbij had de huisbaas ons ook nog laten weten dat het geen “basement” had dus we waren bang dat het niet genoeg ruimte voor ons was. We wilden namelijk niet ook nog spullen in opslag laten staan (en daarvoor betalen) als we een huis hebben. Dus we hadden besloten toch een kijkje te nemen en dan konden we alsnog besluiten het niet te doen. De huurbaas was een ontzettend aardige man. Toen we binnenkwamen was het huis onverwacht veel groter dan we dachten. Het feit dat het 2 woonkamers had, grote keuken en 3 slaapkamer trok ons over de streep. Het zag er super uit. Het beviel ons meteen. Daarbij ook nog een 2 deur garage (lekker decadent) en een grote tuin maakte het plaatje compleet. Toen we met de huisbaas stonden te praten over het feit dat het erg naar onze zin was en we graag weg wilde uit het hotel zei hij: “Ik ben verplicht jullie een formulier in te laten vullen maar als jullie referenties goed zijn kunnen jullie er vanuit gaan dat het voor jullie is”. Wow wat een uitspraken en dat terwijl hij nog andere kijkers had die dag. Hij bood ons zelf zijn pick-up (hij heeft een bouwbedrijf) aan om spullen te verhuizen. We waren dus meteen helemaal enthousiast en waren het al aan ’t inrichten maar moesten dus wachten op het “application formulier”.
Gisteren kwam het formulier binnen. Cindy heeft het meteen ingevuld en hem opgebeld of we het persoonlijk konden komen afgeven. We konden hem bij het huis ontmoeten.
Toen we aankwamen vroeg hij wanneer we erin wilde. Hij verhuurt het vanaf 1 april aan ons maar we kregen al meteen de sleutels zodat we aan de gang kunnen met poetsen, opruimen en verhuizen.
Hij gaf toe dat hij normaal de referenties wel nacheckte maar hij het volste vertrouwen in ons had. Dus……. sinds gisteren hebben we een huisje. Woohoo. We zijn er erg blij mee. Betekende wel behoorlijk wat uitgaven ineens want komt een huurhuis normaal met een koelkast en fornuis; deze niet (wel met een wasmachine en droger). Dus op pad om een fornuis, koelkast te kopen (uiteindelijk hebben we dat straks in een koophuis toch ook nodig). Morgen is Cindy vrij van werk en gaan we aan de gang. Er zijn 2 ruimtes die (vinden wij) een likje verf nodig hebben dus dat kunnen we maar beter doen nu het leeg is. Voor de rest vooral een goede schoonmaakbeurt want het is ten slotte een huurhuis dus kosten zijn voor ons. Alhoewel de huisbaas al heeft gezegd dat hij eventuele kosten wel wilt vergoeden als we kosten maken die het huis verbeteren. Het andere pluspunt is dat het 2 straten van een superschool ligt. Daar kunnen we Nate dus voor inschrijven. Alles begint dus een beetje op zijn plek te vallen. Alles behalve mijn voortgang qua examen. Afgelopen vrijdag 2 uur aan telefoon gehangen met ETS (Engels examen organisatie) en CGFNS (certificaat organisatie). Ik word van de een naar de ander gestuurd. Om ontzettend moe van te worden. Uiteindelijk heeft de CGFNS nog steeds geen bewijs van mijn Engels examen en kunnen ze dus geen certificaat uitgeven. Geen certificaat betekent geen aanvraag voor staatsexamen en geen aanvraag voor visum. Geen license en visum betekent geen werk. Dus nogmaals een verzoek gedaan om een nieuw bewijs te laten sturen, in de hoop dat dit aankomt. Aan de andere kant wel het goede nieuws dat mijn nieuwe werkgever de visumpapieren zo goed als klaar heeft en die dus gewoon op de post kunnen als mijn certificaat binnen is. Daarbij ook het bericht dat de nieuwe functie die ze willen creëren voor me zo goed als zeker is goedgekeurd door de raad van bestuur en het dus bijna rond is dat ik die baan krijg. Nu alleen nog hopen dat de rest allemaal snel genoeg geregeld kan worden zodat ik ook eindelijk aan de gang kan. Maar eerst ons huisje in orde maken. Want een eigen stekkie is ook veel waard.

• 21 Maart 2012 - 17:22

Hedje:

wowww wat een huis joh kei leuk en dan die tuin, daar kunnen de kids lkkr ravotten!!

• 21 Maart 2012 - 17:31

Sandra:

Hoi allemaal,

Het is een mooi huis. En wat een grote tuin, dat is wel fijn met de kinderen. Wat kan het soms ineens snel gaan. Ben echt blij voor jullie. Is dit huis in de buurt van Cindy haar ouders en zus?
    Wel vervelend voor je Wendy dat het allemaal zo lang duurt met die papieren. Zal voor je duimen dat het snel afgehandeld is, zodat je je examen kunt doen.
    Zie dat het bij jullie regent op de weersverwachting. Hier is gisteren de lente begonnen met zon en vandaag was het 17 graden.
    Hoe gaat het met de jongens? Zijn ze al gewend of is de verandering moeilijk voor ze? En zijn jullie ook al gewend?

Groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

• 21 Maart 2012 - 17:37

Wendy Sillekens:

@ Sandra: het weer is hier super. Het is vorige week al heel de week 25 C geweest. We hebben de korte broeken al aan. Het is nu een paar dagen wat regenachtig. Temperatuur blijft wel nog steeds boven de 20 C. Vanaf vrijdag voorspellen ze weer zon. De jongens doen het super. Voelen zich helemaal thuis. Wij voelen ons vanaf de eerste dag al super hier.

• 21 Maart 2012 - 19:32

Cindy V Dijck:

cool man. Echt Amerikaans!! Heel veel plezier met inrichten :) Groetjes

• 21 Maart 2012 - 19:54

Dorothé:

Huisje? Zeg maar gerust een grote kiet!
    En die Kitchen? Is die nie een bietje groter dan in Vught? haha.....
    Geniet ervan dames en heren!

Groetjes uit Holland!

• 21 Maart 2012 - 19:58

Marion Heinrichs:

Heerlijk voor jullie, een eigen stek!!
    Gefeliciteerd hoor, het ziet er echt prachtig uit!

Veel liefs

• 21 Maart 2012 - 20:32

Mendy:

Wow, wat een super leuke woning. Ik snap dat jullie er blij mee zijn ! Mooi balen dat je nog niks gehoord hebt ivm je examen. Beetje jammer dat dit zo lang moet duren, maar helaas ben je afhankelijk van anderen want anders was het al lang geregeld jou kennende. Hoe doen de kinderen het in Amerika? Zijn ze al helemaal gewend? Vast wel, maar hier kan vooral Jade nog steeds niet aan het idee wennen. Vroeg net weer of ik kon regelen dat we via de computer met Amerika konden praten (Skype)... Mijn neef is gisteren geweest, maar zelfs hij krijgt de webcam niet aan de gang. Het wordt voorlopig dus alleen praten ben ik bang. Op wat voor tijdstip (nederlandse tijd) kan ik het beste proberen te Skypen met jullie? Veel succes met klussen en natuurlijk ook met de rest en dikke knuffel.

• 21 Maart 2012 - 22:43

Sandra:

Lekker dat jullie alweer de korte broeken aan kunnen, daar is het hier nog net te koud voor. Kan niet wachten dat wij die ook weer aan kunnen. Of lekker in de bikini in de achtertuin.
    Goed om te horen dat jullie je van dag 1 af aan super voelen. Dan heb je de juiste keuze gemaakt.
    Alvast veel succes met schilderen en overhuizen.

XXX

• 22 Maart 2012 - 20:17

Miriam:

he meiden...wat een update zeg.Wat fijn om een "eigen"huisje te hebben.
    De foto van kyle in de tuin is gaaf.Hij loopt als een kiviet! De plaats waar jullie huurhuisje staat is dat wel in de buurt waar jullie je willen settelen? Maar wat een toestand met je papieren allemaal wendy...ik zou echt helemaal over de flos gaan...over de nederlandse bureaucratie maar niet te spreken.En nate wil hij al naar school...en heeft hij al vriendjes gemaakt? Hoe gaat het met de polsen van cindy?Hopelijk helemaal herstelt.
    Hier in nederland gaat het allemaal zijn gangetje....heb net en weekje in italie geskied heerlijk zon/sneeuw en procecco...proost.Verder heb ik weinig contact met de andere van het oude team...af en toe een babbeltje.Ze lunchen nu met de clienten dus ik kan niet ff lekker bij praten in de pauze!Verder gaat het in mijn nieuwe fuctie redelijk...het is nog ff wennen maar aan mijn enthousiasme kan het niet liggen!!Renske gaat voor 12 weken naar zuid spanje voor stage.Ze doet food/design and inovation in den bosch.Ze gaat nu werken bij iemand ie een food design blad publiceerd,lekker zo in de lente daar zijn...
    Nou ik ga afronden....read you later!
    groetjes miriam

• 22 Maart 2012 - 20:40

Diana:

Super, proficiat, het lijkt me een geweldig huis, lekker veel ruimte voor iedereen.
    Heel veel plezier met inrichten en succes met de administratieve zaken rond de banen.

dikke kus voor nate.

• 25 Maart 2012 - 12:06

Jolanda:

Dag lieve allemaal,

Wauw, wat een prachtig huis om te huren. Jojanneke reageerde na het zien: " echt amerikaans ". Jullie kunnen hier goed van start, en zelfs ook al ruimte voor de eerste logeerpartijtjes vanuit Nederland. Jouw ouders Wendy, kunnen komen in augustus. Fijn dat het huren van een huis relatief makkelijk is verlopen !

Verder goed om te horen dat het werk van Cindy ook voor de komende tijd een goede job lijkt en perspectief biedt.
    En tja Wendy, wat de plannen voor jou zijn vanuit de nieuwe werkgever.... wie had dat kunnen bedenken. Maar ik begrijp dat het nog heel even afwachten is of het allemaal door gaat vanuit beide kanten (maar dat het bij de werkgever wel snor zit). Ik kan me voorstellen dat het wel ineens een heel andere functie is waar je wel even goed over na moet denken. Van de andere kant levert het weer nieuwe ervaringen op en kun je gaan ontdekken of een functie als deze ook bij je past. Ik wens je veel suc6 bij de afwegingen en bij de verdere afwikkelingen van alles, met name je examen wat toch ook nog moet.

Hier gaan we ook - net als jullie daar - het voorjaar in. Het is de afgelopen dagen al rond de 19 graden geweest. Op Varen 10 & 12 is jouw opvolger, Wendy, gestart op 16 maart jl. Aafke is zich nu aan het inwerken, oriënteren en is al een start aan het maken met de voortgang van alle coördinerende taken die bij haar functie horen. Verder zijn twee collega's aan het vertrekken; Nienke is reeds over naar project Buitengewoon en Maartje gaat komende week starten op de Pomphoek. Volgens mij wisten jullie dit nog net voor vertrek naar Amerika.

Ik wens jullie veel plezier bij het inrichten van jullie nieuwe HOME, dat zal het gewenningsproces zeker ten goede komen voor jullie allen !

Dikke kus voor jullie allemaal vanuit Brabant,

X Jolanda

• 25 Maart 2012 - 12:10

Jolanda :

Hoi hoi,

Vergat ik nog even iets te vragen...
    Willen jullie binnenkort aub jullie volledige adres vermelden, zodat ik nog eens een kaartje o.i.d. kan sturen naar jullie ?

Thanks !

Jolanda

• 09 April 2012 - 12:14

Neeltje:

Hee dames en kleine heren!
    Wat goed om te lezen dat het goed gaat met jullie. Fijn dat jullie alle vier meteen op jullie plekje zijn! Al had ik niet anders gedacht ;)
    Mooi huurhuis trouwens! Lijkt me heerlijk om daar tijdelijke even te vestigen. Zijn er ook dingen die jullie heel erg missen uit nederland? Wanneer gaat nate naar school? En hoe bevalt je job cindy?
    In haaren gaat het goed, al zijn de witte broodsweken na de verhuizing nu toch echt wel voorbij. Op kruisakker begint alles zijn plekje te krijgen. P. eheeft nieuwegein

• 09 April 2012 - 12:19

Neeltje:

Ik was nog niet helemaalklaar........haha.

P heeft nieuwe meubeltje gekregen van barry emons. Naar mijn idee vind hij ze erg mooi! Al denk ik wel dat hij jullie mist....

Heel veel succes met hij bij elkaar verzamelen van alle papieren.

Tot snel!!!!