Onze spullen zijn er - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Onze spullen zijn er - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Onze spullen zijn er

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

15 Maart 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Gisteren was het zover. Onze container arriveerde. Om 12.00 uur moesten we bij de opslagplaats zijn want dan zou hij komen. Helaas hebben we nog geen huis waar alle spullen in kunnen dus moet het tijdelijk opgeslagen worden in een box. En daar was hij. Onze grijze container zoals we hem hebben zien vertrekken in Vught. De gele zegel die we er zelf op hebben gedaan zat er nog op en moest met een grote ijzerschaar kapot geknipt worden. En toen gingen de deuren open. Dat was voor ons een emotioneel moment. Daar waren al onze spullen zoals we ze in Vught vaarwel hebben gezegd.
Erg bizar om te ervaren dat je aan de achterkant van een volle container staat die er na 5 weken nog precies hetzelfde uitziet alleen dat hij ± 7000 km heeft afgelegd.
Na een kleine 2 uurtjes was hij weer helemaal leeg en is de vrachtwagen weer vertrokken. En al onze spullen staan in de opslagbox. Nu nog een huis. Maar dat komt ook wel goed.
Nadat we alle spullen achter slot en grendel hadden gezet hebben we nog even samen genoten van het mooie weer. Aangezien het hier heel de week 23-25 C graden is en Cindy alleen gisteren vrij was, hebben we nog snel genoten van het warme weer.
Vanaf vandaag moet Cindy 5 dagen werken, 1 dag vrij, 4 werken. O ja we werken officieel parttime hahaha. Sinds dinsdag is ze eindelijk aan de gang kunnen gaan in de winkel. Vorige week heeft ze 4 dagen achter de computer introductie gehad. Dit betekend 15 onderdelen van ieder 12 hoofdstukken tekst je eigen maken en daar aansluitend een examen van maken. Informatie bevatte alles wat met Lawn and garden te maken heeft (van alle plantenzaadjes, tuinmeubilair, bomen, grasmaaitractors en natuurlijk (voor de toekomst) de sneeuwblazers). En ze is natuurlijk met vlag en wimpel geslaagd. Dus vanaf dinsdag is ze op de vloer aanwezig. Momenteel betekend dat alles in gereedheid brengen voor alle planten,bomen en bloemen etc. die geleverd worden. De drukke tijd voor de winkel komt eraan aangezien iedereen zijn tuin weer klaar wilt maken. Ze vindt het werken heerlijk aangezien ze nu heel de dag buiten is (planten/bomen verzorgen en water geven en natuurlijk spullen verkopen).
Ze moeten nogal een hoge pet ophebben van Nederland want ook Cindy heeft al te horen gekregen van de personeelsadviseur dat ze haar op meerdere plekken (afdelingen van de winkel) willen inwerken. Toen Cindy vroeg waarom dit was kreeg ze als antwoord: Zodat ik je op de niet goed lopende afdelingen als supervisor kan neerzetten om het op te knappen. Dus wie weet wat voor functie er nog voor Cindy aan komt.
Ze heeft Nederland nog wel een beetje in gedachte: de winkel heeft een oranje kenmerk dus ze mag de hele dag met een oranje short rondlopen :) . Mocht je willen weten wat ze precies allemaal doet: ga naar www.homedepot.com en kies aan de linkerkant voor outdoor. Dan komt je op de afdeling waar Cindy werkt.

• 15 Maart 2012 - 15:27

Marij:

Hee dames Nounou er gebeurt nogal wat daar aan de andere kant van de oceaan. Fijn dat Cindy haar examen ook goed heeft afgesloten en nu met frisse moed aan de gang kan. En jij, Wendy , jij komt er ook wel. En de kids gaan die ook naar school of blijven die de hele dag thuis? geniet van het weer doe ik nu ook hahaha 19 graden hier

• 17 Maart 2012 - 17:11

Yvette:

hey dames, deze zie ik nu pas. Tsja, sorry, zat niet eerder op mijn mail.
    Mooi dat jullie spulletjes er allemaal zijn, dat is wel erg fijn. Straks, als jullie je eigen plekje hebben, weer op je vertrouwde bank en stoelen en dergelijke. Hoe doen Nate en Kyle het tot nu toe = Kan me zo voorstellen dat de verandering toch ook wel wat teweeg brengt,

Cindy, tuurlijk vinden ze jou een topper, gossamme, als ze dat niet vinden zal ik eens bellen ;)

liefs en x van ons