Stapje voorwaarts - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Stapje voorwaarts - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Stapje voorwaarts

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

13 Maart 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Langzaam aan maken we kleine stapjes voorwaarts. Na druk gezocht te hebben, zijn we gisteren naar een huurwoning wezen kijken. Het is onderdeel van een duplex woning. De linkerhelft komt vrij. Het ligt in een rustige mooie omgeving net buiten het centrum. Het heeft een woonkamer/keuken/badkamer en 2 slaapkamers op de begane grond. De basement (kelder) is supergroot en heeft ook nog een slaapkamer. Verder heeft een dubbele garage die je deelt met de andere woning van de duplex. En het meest belangrijke; het heeft een super grote tuin.
We waren erg enthousiast en hopen ook dat we het krijgen maar je moet hier een application (aanvraagformulier) invullen. Je moet hier een aantal gegevens op invullen voor de huisbaas. Of je al eerder gehuurd hebt en bij wie (referenties), gegevens over je werk etc. (+ overal referenties van) Hij kan dan zelf beslissen wie hij als huurder wilt. We hebben de papieren meteen ingevuld en gepost. Hij had aanstaande woensdag nog 2 kijkers. Hij wil aan het eind van de week (indien mogelijk) een beslissing nemen. Dus nu maar hopen dat we of de enige zijn die het willen of als beste uit de bus komen.
Verder ben ik gisteren weer naar mijn toekomstige werk geweest. De personeelsadviseur Doug (waar ik al die tijd contact mee heb gehad) had een afspraak voor me bij de directeur gemaakt. Wist niet of ik me daar zorgen over moest maken of niet. Na ons aan elkaar te hebben voorgesteld hebben we even over mij gepraat. Wie ik was, wat ik gedaan had tot nu toe en hoever ik in het visumproces was. Daarna vroeg hij mij of ik het met Doug over de nieuwe functie had gehad. Nieuwe functie? Ze zijn een functie aan het creëren (registered nurse admissions coördinator) en daar hebben ze mij voor in gedachte. Na effe gesproken te hebben werd me pas duidelijk wat het inhoudt. Ze hebben pas sinds januari een vergunning om ook een psychiatrie afdeling te hebben. Ze zijn hier nog beginnende in qua behandeling en begeleiding. Omdat ze een overheidsinstelling zijn hebben ze wel een aantal regels waar ze zich aan moeten houden willen ze de vergunning voor psychiatrie blijven behouden. Dit betekend dus dat er geselecteerd moet worden welke cliënten wel/niet opgenomen mogen worden. Tot nu toe wordt dit door de manager gedaan maar die heeft daar geen tijd voor. Daar is dus de nieuwe functie voor. Een verpleegkundige die (als er een verzoek tot opname komt) naar plaats van bestemming gaat, daar met de familie (evt. organisatie) + cliënt zelf spreekt en beslist of hij/zij binnen de instelling past. Wow. Ik krijg dus het alleenrecht om te beslissen wie er opgenomen wordt?? Waaahaaaa. Geloof niet dat ik dat op het HBO-V geleerd heb hahaha. Dus nog maar eens bekeken wat precies van me verwacht werd. Ik ga dus waarschijnlijk lekker op pad met een laptop; ga op bezoek bij ziekenhuizen, instellingen, thuissituaties vanwaar een oproep tot opname komt. Ik doe de anamnese zo te zeggen en bekijk of de cliënt in kwestie geschikt is voor onze organisatie. Oke, klinkt als een gave baan maar ik weet niet of ik de geschikte kandidaat hiervoor ben?? Als de directeur dan aangeeft dat de hele instelling vol lof over me is en niet kan wachten tot ik kan beginnen weet ik effe niet meer wat ik moet zeggen. Ik weet niet wat ze verwachten maar ik hoop dat ik het allemaal kan waarmaken. Desalniettemin zou de baan wel erg welkom zijn. Niet alleen het salaris is hoger dan de eerste functie die me aangeboden werd ook zijn dit dagdiensten van maandag tot vrijdag wat betekend dat ik ’s avonds en in het weekend lekker thuis door kan brengen. Klinkt allemaal geweldig zou je zeggen dus wat is het probleem? De functie bestaat nog niet. Klein detail maar. Ze hebben de functie gecreëerd en nu wordt hij voorgelegd aan de “board of state”. Zij moeten deze functie goedkeuren alvorens hij tot uitvoering gebracht gaat worden. Dus nu is het wachten tot woensdag tot de raad beslist. Mocht het niet doorgaan heb ik hoe dan ook de garantie van een baan aldus de directeur. Dat is dan wel een prettig idee. Alhoewel we nog steeds aan het wachten zijn op mijn certificaat en ik dus nog steeds geen examen heb kunnen doen.
Het goede bericht is wel dat bijna alle formulieren van mijn visum door hun zijn ingevuld. Dus zo gauw ik het certificaat binnen heb kunnen die ook de deur uit. Zal maar weer eens bellen of ze nog niks gehoord hebben. Zucht…..
Verder ook nog goed nieuws. We kregen afgelopen donderdag te horen dat het schip met onze container afgelopen vrijdag aan zou komen in Chicago. Ze dachten dat de douane dan nog zeker een dag of 5 nodig zou hebben voordat het onze kant op komt. Gisteren ochtend kregen we al bericht dat de container is vrijgegeven. Gelukkig hebben ze al die pakketjes niet gevonden (nee hoor grapje). We hebben ons netjes aan de regels gehouden qua inpakken en hadden ook niet verwacht dat de douane er iets bijzonders aan zou vinden. Dus….. morgen wordt onze inboedel afgeleverd. Helaas hebben we nog geen vaste woonruimte en moet het dus naar een opslagplaats maar we hopen het over een week of 2 uit te kunnen pakken (als we het huurhuis tenminste krijgen).
Wordt vervolgd…..

  • 14 Maart 2012 - 06:50

    Yvette:

    Hey wendy en cindy, het lijkt allemaal wel heel goed nieuws, als ik het zo hoor. Geweldig dat ze zo vol lof zijn, kan me wel voorstellen dat je zelf wel even moet slikken, want ja, complimenten he :)
    Een baan creeëren, dat is helemaal spannend inderdaad. Ik hoop voor je dat het kan, gebeurt etc.
    Ik hoop dat jullie je huurhuis krijgen zodat er een eigen stekkie is waarvanuit jullie verder kunnen.
    Ik lees het snel weer!
    liefs en x

  • 14 Maart 2012 - 11:14

    Simone:

    sjitjepitje....had ik een heel "opstel" geschreven, wil ik even kijken naar jullie verslag van vorige keer, opstel weg.....

    Poging twee dus....en nu eerst plaatsen voordat ik weer ergens anders ga spieken.

    Wat ik wilde zeggen.....JEMIGDEPEMIG...het lijkt vanaf deze kant echt één groot avontuur maar goed, voor jullie is het inmiddels natuurlijk dagelijkse kost dat je met banen, huizen, formulieren e.d. bezig bent. Ik ben blij dat er een beetje schot in de zaak komt. Zou wel heel mooi zijn als het wat wordt met dat huis maar hoe zit het dan met de garage die je deelt met de buren? Zit daar wel een wandje tussen of is het een grote ruimte en kun je elkaars schroevendraaieres en grasmaaier lenen zonder te vragen haha...En de tuin? Is die dan voor jullie alleen of ook van de buren? Als hij zo groot is dan is er vast wel een plekje voor een tent zodat we een keertje kunnen komen kamperen :D....
    En dan die baan....wauw, een hele nieuwe functie, especially for you! Dat zou mooi zijn! Zeker als je geen ongeregelde diensten hoeft te draaien én een dikker salaris krijgt. Ik denk wel dat je dat zou kunnen hoor. Daar benje "mans " genoeg voor. En het zal in het begin zeker spannad zijn maar daar vind je gauw genoeg je draai wel in hoor. Ik zou me meer druk maken om de taal en de termen e.d. hahaha....ow, wat ben ik toch een muts ;D....

    Hoe bevalt het Cindy bij haar nieuwe baas trouwens? Ik lees het wel weer. Nu RENNEN naar school om de jeugd te gaan halen.

    HOUTJE!!

  • 14 Maart 2012 - 21:20

    Mendy:

    Hopelijk aan het einde vd week goed nieuws voor jullie wat betreft het huis !! En die baan die ze willen creëren voor jou Wendy is natuurlijk super. En dan die werktijden.... kan me voorstellen dat je hier wel zin in hebt. Hopelijk de komende tijd veel goed nieuws voor jullie en ik duim met jullie mee XXX Mendy

  • 15 Maart 2012 - 06:33

    Sandra:

    Hallo allemaal,

    Het is allemaal veel belovend wat ik lees. Zal duimen voor jullie dat jullie het huis krijgen. En die baan klinkt echt als een uitdaging. Veel succes de komende week met al die spannnende dingen: huis en baan. Hoe bevalt Cindy haar baan?

    Groetjes Sandra

  • 15 Maart 2012 - 14:04

    Cindy:

    Ha,
    Gelukkig gaat het de goede kant uit. En weer bijna tussen de eigen spullen!!
    Nog even over de m&m's bij de jumbo hebben ze nu ook de pastel paas versie!! Helaas nog niet de witte...

    Groetjes oet Bree

  • 18 Maart 2012 - 17:04

    Juul & Jelle:

    Hallo allemaal!

    Wat leuk die berichten allemaal. Zo kunnen we ook meegenieten van alle mooie avonturen die jullie meemaken.
    Ik hoop dat jullie de woning krijgen, dan kunnen jullie eindelijk gaan 'settelen' met jullie eigen spullen!!

    Veel plezier, en houd jullie goed!

    X Liefs vanuit Rotterdam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 45223

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: