Wachten, wachten - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Wachten, wachten - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Wachten, wachten

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 Maart 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Het leven begint zijn normale vorm aan te nemen hier. Cindy heeft zaterdag te horen gekregen dat ze is aangenomen. Het is geen baan in de zorg maar het zijn inkomsten. Ze gaat aan de slag bij “Home Depot” in de afdeling “Lawn and garden”.Home Depot is een combinatie van Karwei/Leenbakker/Intratuin maar dan voor de elite kopers. Het is hier de wat duurdere winkel om te gaan winkelen. Ze is vandaag begonnen aan haar eerste dag. In principe 30-35 uur maar omdat de lente eraan komt en dat de topdagen van Lawn&garden zijn zal het waarschijnlijk snel 40-45 uur zijn.
In de tussentijd ben ik alleen maar aan het studeren. Ik probeer iedere dag ’s ochtends 3 tot 4 uur te studeren dat ik zo gauw als ik toestemming krijg ik mijn examen aan kan vragen. Het valt echter niet mee al die medische termen en waarden in het Engels onder de knie te krijgen. Maar ik doe mijn best. In de tussentijd dat ik aan het leren was hield Cindy de kinderen bezig. Dus dit moeten we nu ook aanpassen. Maar dat is prima want brood op de plank is ook enigszins belangrijk. Nu zal ik in de avonduren moeten studeren als Cindy thuis is of als Kyle zijn middagdutje doet. Nate houdt zich wel bezig met een DVD (opvoedkundig onverantwoord maar ja).
Ondertussen zijn we nog steeds aan het wachten op mijn officiële certificaat wat ik van de CGFNS moet krijgen. Hun zitten op hun beurt te wachten op mijn Engelse test gegevens. Zucht… je wordt zo moe van dat wachten. Ik dus maar weer de TOEFL gebeld (Engelse test) en die zeggen dat ze op 24 februari alles al hebben verstuurd. Ze houden er wel 7-10 dagen aan qua versturen. Maar die zijn inmiddels verstreken. Dus ik de CGFNS maar weer eens gebeld en die zeggen op hun beurt dat het minimaal 10 werkdagen kan duren qua ontvangen. Dus met andere woorden je bent gewoon verplicht om te wachten.
Afgelopen week ben ik bij mijn werkgever geweest. Ze zijn (gelukkig) nog steeds erg enthousiast om me aan te nemen. Ik heb mijn excuses aangeboden dat alles zo lang op zich laat wachten maar dat vond hij niet erg. Ik ben verplicht om te wachten tot ik mijn CGFNS rapport heb anders kan ik geen examen aanvragen. Helaas heb ik dus een nursing license nodig om aan de slag te kunnen dus eerst een examen doen. We hebben samen gekeken naar hoe we mijn visum moeten aanvragen. Aangezien dit voor hem ook de eerste keer is dat hij dit doet moet hij ook alles navragen/nazoeken. Ik heb dus nogmaals gezegd dat het me spijt dat het zoveel werk voor ze is en dat het zo lang duurt. We zijn hieraan begonnen en dan maken we het ook af kreeg ik als antwoord dus dat is wel prettig om te weten. Eenmaal thuis hebben Cindy en ik gekeken naar de formulieren die ik moet invullen (aangezien het andere zijn dan we in eerste instantie dachten). We schrokken nogal van het feit dat de minimale wachttijd voor dit visum 4 maanden is. Aangezien ik nu op een toeristenvisum hier ben mag ik maar 90 dagen blijven. Dan is 4 maanden dus te lang en zou ik dus terug naar Nederland moeten met de kinderen. Aangezien dit (voor ons) geen optie is hebben we gekeken naar hoe we dit proces kunnen versnellen. Natuurlijk is daar een manier voor zolang je maar keihard dollars (en niet te weinig) neerlegt. Ik dus maar weer mijn werkgever teruggebeld dat we de formulieren echt moeten gaan invullen want ook al duurt het met de versnelde procedure maar 15 dagen je weet nooit hoe de overheid werkt. Daarbij zijn hun ook in overtreding als ze mij laten werken zonder visum. Dus gisteren weer bij hem terug geweest. Wederom was hij super aardig en welwillend om mee te werken. Hij heeft nu de opdracht om behoorlijk wat formulieren in te vullen. Hij zou proberen samen met de advocaat alles vandaag klaar te krijgen. Ik kan de formulieren morgen weer ophalen en mijn eigen informatie toevoegen. Zo gauw mijn rapport van de CGFNS er is kan alles (incl. een dikke cheque) de deur uit. Dus het rapport van de CGFNS houdt momenteel alles op.

Verder zijn we ook nog druk bezig naar woonruimte te zoeken. Aangezien de bank nog geen hypotheeklening wil verstrekken tot we beide aan het werk zijn zullen we moeten gaan huren. Het valt nog niet mee. Er zijn hier super veel (mooie) huizen te koop maar te huur is er niet zo veel. En dan denk je dat je wel iets gevonden hebt ligt het weer in een verkeerde buurt. Je moet hier een huis gaan zoeken in de regio van een goede school. Er zit blijkbaar verschil tussen de scholen en dat kan de toekomst van je kind bepalen. Aangezien de zus van Cindy precies weet welke scholen we moeten hebben moeten we dus in die omgeving zoeken. En helaas zijn er niet zo veel huuropties. Gisteren wezen kijken naar een appartement maar dat was voor de kleine ruimte die het bood wel erg duur dus dat doen we niet. Dus maar weer verder zoeken. Tot 1 april zitten we hier nog prima. We zijn inmiddels verhuisd van kamer. Er was in de andere kamer een knopje bij het bad stuk. Het maakte voor ons niks uit maar voor hun wel. Ze hebben ons nu een kamer gegeven die groter is en een aparte slaapkamer heeft. De jongens hebben nu meer ruimte om te spelen en je hebt een huiskamergevoel. Je hebt het bed niet meer in je kamer staan wat ook wel prettig is. Desalniettemin zou een eigen stekkie fijn zijn. Dus daar gaan we maar naar op zoek.
Maar nu eerst lekker naar buiten met de jongens. Het weer is lekker hier. Gisteren was het al 17 C. Het waaide wel heel hard dus het voelde niet zo warm. De rest van de week blijft het 10-15C. Wel wat bewolking en regen maar het gevoel van de lente is er. Voorspellingen voor volgende week zijn zon en 20C. Kom maar op.

  • 07 Maart 2012 - 16:19

    Gerda:

    Zo,de inkt is nog niet droog en laat ik maar eens een teken van leven geven dames en jongens!
    Wendy Wendy tis ook allemaal wat hè dat geregel en gedoe en ook wel een beetje spannning neem ik aan?
    Maar fijn Cindy dat jij in ieder geval al aan de slag kunt!
    Hoe bevalt de auto ? It's raining now en weer om binnen te blijven.
    Een groet uit Goirle en tot de volgende x maar weer!

  • 07 Maart 2012 - 16:31

    Mendy:

    Dan wordt Cindy nog een echte workaholic !!! Dat zal wel even wennen zijn om zoveel uren te gaan werken, maarja.... ook bij jullie groeit er geen geldboom in de tuin en kunnen jullie strakjes vast een leuk huisje kopen. Succes met alles en tot snel weer XXX Mendy

  • 07 Maart 2012 - 16:36

    Githa:

    Gelukkig heeft Nate films genoeg :)

  • 07 Maart 2012 - 16:46

    Trudy:

    hoezo opvoedkundig onverantwoord. seseamstraat is een prima ouder vervanger!

  • 07 Maart 2012 - 17:30

    Sandra:

    Hoi Wendy, Cindy, Nate en Kyle,

    Fijn om te horen dat het normale leventje weer is opgepakt. Cindy, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het is misschien niet helemaal wat je zocht, maar het is wel inkomen. Gewoon op je gemakje verder zoeken naar een baan, die wel is wat je zoekt. Wendy, wat een gedoe allemaal om te mogen emigreren. Wel een TOP werkgever als hij nu al zoveel voor je wil doen. Hij ziet nu al wat voor een topper jij bent. Ik hoop wel dat alles op tijd geregeld kan worden. je moet er toch niet aan denken dat je eerst weer terug naar Nederland moet. Al hoewel je hier natuurlijk met open armen ontvangen zult worden. Succes met de rest van de procedure en de huizenjacht. Hoeft Nate nog niet naar school? Of kan dat ook pas als Wendy definitief mag blijven? Weer heel veel groetjes van mij.

  • 07 Maart 2012 - 18:57

    Wendy Sillekens:

    Ja Trudy, Sesamstraat is verantwoord. Dat duurt ook maar een half uur. Kyle slaapt voor 2-2,5 uur dus dat is de gemiddelde tijd dat Nate voor de buis hangt als ik studeer. En sesamestreet duurt hier niet zo lang zelfs niet met een gele pino haha

  • 08 Maart 2012 - 21:53

    Jolanda:

    Ha lieve grote en kleine mensen,

    Wat 'n mooi nieuws voor Cindy en wat een geduld wordt er van jou gevraagd Wendy. Maar houdt moed, eens komt de tijd dat je kunt terug kijken op deze langdurige en spanningsvolle periode waarin je alleen maar - zoals jij ook steeds benoemt - kunt wachten tot je verder kunt. En dan denk je met een brede glimlach " zo dat hebben we toch maar mooi gefikst" ....
    Wij blijven hier in Haaren voor jullie duimen !

    Dikke kus voor de kleine mannen en een omhelzing voor jullie samen,

    Jolanda

  • 08 Maart 2012 - 22:05

    Marion:

    mijn reactie wordt steeds niet geplaatst, ik probeer het nog een keer. bedankt voor de leuke foto's. al je naar tv73.tv gaat en dan youtube aanklikt zie je de stakingsactie van onze school. diana vroeg of je deze site ook aan haar door wilt sturen.
    Succes met alles en veel groetjes van Marion.

  • 11 Maart 2012 - 09:58

    Chantal:

    Ik lees jullie verhalen,maar heb nog niet gereageerd. Ik heb vooral rondom jullie vertrekdatum,veel aan jullie gedacht! Het gaat niet heel soepel allemaal,maar jullie slaan je er wel doorheen! Cindy,gefeliciteerd met je nieuwe baan,en Wendy;succes met het studeren!En fijn dat je nieuwe wergever zo veel begrip heeft.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 45243

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: