Tijd gaat snel - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 Februari 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Zo zeg de tijd gaat snel. Voordat je het weet ben je alweer bijna 2 weken hier. We hebben al veel gedaan alhoewel het niet lijkt dat we veel zijn opgeschoten. Alhoewel, we zijn inmiddels de trotse eigenaars van een Chrysler town and country. Na veel onderhandelen (en wat hulp van Cindy’s schoonbroer die de eigenaar kende) hebben we een superdeal gesloten.
Gelukkig kunnen we dan ook bijna onze huurauto terugbrengen. We hadden een Ford expedition. Ik weet dat hier alles groot is maar deze auto is niet normaal. Je hebt een trap nodig om in te kunnen stappen. De kinderen moet je bijna in het stoeltje gooien want je kunt er niet echt bij. Als ik Kyle in zijn stoeltje wil zetten moet ik heb optillen ter hoogte van mijn hoofd. Dat is niet normaal.
Nu hebben we met onze nieuwe auto ook wel een flinke te pakken (7 persoons auto) maar dat is in ieder geval hier een normalere maat. Dus rijden kunnen we al. Nu op naar het volgende. Cindy is druk in de weer met solliciteren (ik geloof dat ze wel bij 10 plekken heeft gesolliciteerd). Helaas hier nog niks over gehoord maar dit kan ook wel een week of 2 duren. We moeten onszelf blijven zeggen dat we niet de enige mensen in Amerika zijn die iets willen. Ik heb morgen een afspraak bij mijn nieuwe werkgever. Ben benieuwd wat we daar afspreken. Het goede nieuws is in ieder geval dat ik mijn Engelse test heb gehaald. Dus als het goed is, is de CGFNS nu tevreden en hebben ze alle documenten om me toestemming te geven om mijn staatsexamen te doen. Helaas heb ik nog geen bericht gehad van de CGFNS dus oftewel ze nemen de tijd of ze hebben nog niks gehoord. Ik heb natuurlijk wel gevraagd voor “fast track” wat zou betekenen dat het binnen 48 uur bekend zou moeten zijn maar we zijn bang dat de fast track maar voor 1 document gold en dat heb ik al gebruikt dus waarschijnlijk opnieuw betalen als je het versneld afgewerkt wilt zien. Alles voor geld.
Inmiddels ben ik wel weer druk gestart met mijn studeren. Op dezelfde verdieping als onze kamer zit een kamertje wat gebruikt wordt voor vergaderingen/gesprekken. Ik mag deze ruimte gebruiken voor te studeren dus dat is wel prettig. Dan kunnen Cindy en de kids ook gewoon hun gang gaan en hebben we geen last van elkaar.
Ons hotelappartement bevalt ons prima alhoewel we natuurlijk wel fantaseren over ons eigen stekkie. We hopen dat we ook dit snel kunnen realiseren. Het enige wat soms lastig is, is dat de kinderen in hun enthousiasme soms nogal wat geluid produceren wat niet echt gewenst is in een hotel. Maar op zo’n momenten is er altijd het zwembad of een heleboel winkels waar je kunt neuzen. Het is altijd weer een feest om te zien wat ze hier allemaal verzinnen/ te koop aanbieden. Afhankelijk van het seizoen natuurlijk is alles aangepast. Momenteel is natuurlijk alles voor Pasen te koop. En dit gaat van versieringen, easterbaskets gevuld met $ 25 aan speelgoed/snoep, complete aanpassing van je huisinterieur voor Pasen/voorjaar tot etenswaren die aangepast zijn hiervoor. Zoals de meeste van jullie al weten hebben ze hier in Amerika allerlei soorten M&M’s . Nu waren we in Nederland al blij met 3 soorten M&M’s (+ tijdens kerst nog een zakje met alleen rood/groen) hier kun je kiezen uit (denk ik) 10 verschillende. Natuurlijk heb je de gewone (die we in Nederland ook kennen). Dan heb je de dark chocolate, peanutbutter filled, pretzel filled, covered with mint, cinnemon taste 20 verschillende kleuren etc. (momenteel dus Pasen dus lichte zachte tinten of M&M’s met vlekjes erop) en de laatste nieuwe op de markt “witte chocolade M&M”. Voor de mensen die me goed kennen is dan ook meteen duidelijk dat dit funest is en ze natuurlijk geprobeerd moesten worden. En met de hoop dat ze erg zouden tegenvallen (dat zou weer een meevaller zijn) hebben we een zakje gekocht. Helaas zijn ze geweldig. Maar goed dat het een seizoensgebonden M&M is en hij dus snel weer uit de schappen verdwijnt.
Buiten die uitspatting dat we soms een nieuw product willen proberen gaan we niet echt mee in alle hype rondom feestdagen en seizoenen. Het enige wat we super hier vinden is kerst maar dat duurt nog een lange tijd dus tegen die tijd kunnen we genoeg shoppen. Nu maar vast beginnen met sparen.
Het weer is lekker. Het is fris/koud maar het zonnetje schijnt dus het lijkt niet zo erg. Af en toe een gure dag er tussen zitten maar dat komt voornamelijk door de wind. Een dat hebben we sneeuw gehad. Paar uurtjes sneeuwen en er ligt hier meteen 15 cm WITTE sneeuw die er de volgende dag ook nog ligt. Nate werd er helemaal gelukkig van. Ik geef er niks om dat het weer weg is. Wat mij betreft mag het voorjaar komen. Hier zetten ze eerder in wat dat betreft. Over 2 weken wordt hier de klok al verzet.

  • 27 Februari 2012 - 17:39

    Janneke:

    Haha wat een bak he!! Gaaf wagentje hoor!
    De tijd gaat zeker snel! SUPER Wendy dat je je examen hebt gehaald!! Helemaal toppie!! Op naar het volgende!
    Ik sprak van de week nog iemand die ook naar Amerika gaat emigreren, grr... zij had wel een lotje van Obama's loterij! Maar jullie hebben dit op eigen kracht gedaan en daar mogen jullie trots op zijn! Jullie komen er weld at weet ik zeker.
    Ik hoop dat Cindy snel iets hoort van haar sollicitaties en ben ook erg benieuwd Wendy wat jou werkgever te vertellen heeft morgen!
    Hee... van die m&m's... we hebben hier bij de Action ooit een zakje gehad met pastel kleuren haha zacht rose, blauw en geel. haha ik geloof het meteen dat die witte eruch lekker zijn!
    Zet hem op daar!
    Veel liefs!!

  • 27 Februari 2012 - 20:56

    Mendy:

    Sow die auto's !! Die zijn erg gaaf, maar ik ben ook blij met die van jullie. Ik kan er veel meer in kwijt dan in de BMW, dus ik pak nu erg makkelijk die van jullie.... Het weer is hier eigenlijk best wel lekker: +/- 13 graden komende dagen voorspellen ze ook lekker een zonnetje erbij. Dan die
    M & M's... Ik zou me ook niet in kunnen houden en krijg al honger als ik het lees. Hopelijk vindt Cindy snel een baan en pakt ook Wendy haar gesprek bij haar nieuwe werkgever goed uit. Jade heeft het nog steeds dagelijks over jullie, vooral als we met jullie auto weggaan... Ze snapt niet dat wij die gekocht hebben en dat jullie die niet meegenomen hebben naar Amerika. Volgens Jade gaan we binnenkort in het vliegtuig om met Nate en Kyle te gaan spelen... Helaas is het niet dicht bij de deur en moet ik haar echt teleurstellen. Verder gaat hier alles zijn gangetje. Amber is ondertussen ruim 1 kg aangekomen en krijgt een lekkere bolle toet. Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie doen en laten. Ik heb ondertussen Skype op de computer staan, maar de camera krijg ik niet aan de gang. Ik hoop dit snel op te lossen zodat we lekker even kunnen Skypen met elkaar. Tot snel weer en succes met de komende dingen. Liefs uit Loon op Zand

  • 28 Februari 2012 - 08:17

    Trudy:

    m&m's ruilen tegen een pak koffie?

  • 28 Februari 2012 - 10:18

    Hedwig:

    heeejjj Wendy en Cindy,

    Ik schaam me diep wist echt niet dat jullie al vertrokken waren naar Amerika!!?? Ik wens jullie daar alle geluk toe en blijf de verhalen volgen op WaarBenjij.nu....zag het dus op fb.

    Groetjes Hed....

  • 28 Februari 2012 - 10:19

    Miranda:

    toffe auto. duimen dat Cindy gauw werk vind! xxx

  • 28 Februari 2012 - 14:03

    Sandra Raaijmakers:

    Dat gaat inderdaad heel snel. Alweer 2 weken. Mooie auto, hoor!!! En dat noemen ze daar een normale auto. Dan is mijn twingo echt een mini-auto voor daar de begrippen. Is het moeilijk om een baan te vinden in de zorg in Amerika? Succes alvast Cindy. Wendy, hoe lang is het geleden dat je echt moest studeren? Zal wel even wennen zijn. Hey Wendy, Stuur die witte M&M's maar op naar Nederland. Ik denk dat ze met open armen ontvangen worden. Hoe is het verder met jullie? Is er nu nog een vakantiegevoel, of voelt het al echt als thuis? Heel veel groetjes uit het gezellige Brabant.

  • 28 Februari 2012 - 23:16

    Dorothé:

    Coole bak dames!

  • 29 Februari 2012 - 11:01

    Marij:

    Tjonge jonge zeg dat wel. Die tijd die gaat echt snel ik heb de hele week op bed gelegen. En loop nu gigantisch achter, maar hopen dat ik het nog haal. En wat jou betreft, Wendy, jij haalt het ook zeker. Ben ik van overtuigt met de steun en liefde die je krijgt van je vrouwtje en je mannekes komt dat helemaal goed. En jullie hebben idd en vet coole auto, hahaha. Succes verder en we horen of lezen het wel. liefs Marij

  • 29 Februari 2012 - 11:58

    Yvette:

    Leuk om te lezen dames! Goed bezig daar dus. Mooie auto erbij :)

    Liefs en xxx

  • 29 Februari 2012 - 19:06

    Cindy:

    Ha,
    En hoeveel dozen van die M&M's staan er al in bestelling??
    Kunnen we de blits maken met witte of gestippelde m&M's op een feestje! :)

    Groetjes vanuit Maasbree

  • 04 Maart 2012 - 13:48

    Jolanda:

    Dag lieve mensen !

    Steeds weer fijn en erg leuk om van jullie te horen en te lezen / volgen hoe het in Amerika verder gaat...
    Het klinkt allemaal goed tot zover; knap Wendy toch van je examen Engels, je moet het maar weer even doen. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met je werkgever en je examen.

    Hier gaat alles verder ook stap voor stap in de nieuwe fase. Met de bewoners gaat het best wel goed en de woning ziet er inmiddels reuze prima uit. Er is hard gewerkt door de collega's. Jouw opvolger komt op 15 maart en zal zich vanaf dan gaan inwerken.

    Veel liefs en een extra dikke zoen voor de kleine mannen !

    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 45242

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: