Regel, regel, regelzaken - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Regel, regel, regelzaken - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Regel, regel, regelzaken

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 Februari 2012 | Nederland, Vught

Nou we zijn weer een tijdje verder en de datum van vertrek komt steeds dichterbij. We zijn nog druk in de weer met pakken (lijkt wel of je nooit klaar bent hiermee). Vorige week maandag hebben we een afvalcontainer laten komen aangezien er toch ook wel veel weggegooid ging worden. Nog geen half uur na de eerste afval er in lag stond er al een auto met aanhangwagen langs de container en hing er iemand over de rand in de zakken te zoeken. De container heeft uiteindelijk 10 dagen voor onze deur gestaan. Dagelijks kwam er iemand 4x langs om te kijken en (ik denk) mee te nemen wat hij kon gebruiken. Uiteindelijk is de container 2x tot de helft gevuld geweest en ook 2x weer voor 1/4 leeg gehaald. Ach ja, het heeft ons wat plezier opgeleverd en uiteindelijk een lagere rekening dus ik zeg: niks mis mee.
Verder nog veel aan de telefoon voor het afhandelen van contracten, overeenkomsten of zaken. En natuurlijk krijg je iedere keer iemand aan de lijn die NET NIET helemaal de gang van zaken snapt waardoor je uiteindelijk veel meer tijd kwijt bent dan nodig.
Woensdag maar eens een poging gedaan om onze telefonie en internet op te zeggen. Dus ik TELE 2 gebeld. Natuurlijk zijn er in het menu verschillende nummers te kiezen voor vaste en mobiele nummers. En ja hoor daar ging het al fout. Eerst de vaste telefonie en internet aan de lijn. Ja hoor dat kan wel opgezegd worden maar je hebt wel 1 maand opzegtermijn. Prima, dat is dus vanaf 1 maart geregeld. Om het voor mij makkelijk te maken kon ik intern doorverbonden worden naar de mobiele afdeling. Daar een heel moeilijk verhaal dat ik 1 mobiel wel op kon zeggen en de ander niet (en te bedenken dat ze op 1 en hetzelfde contract staan). Prima dan de 1 nu en de ander later. Begint zij ineens weer over onze vaste telefonie. Dat kon wel opgezegd worden maar ik moest er dan ook voor zorgen dat ik op ging zeggen bij KPN anders bleef ik nog steeds een contract houden. Pardon? Ik heb toch bij jullie een contract wat ik nu op ga zeggen? Nee hoor je hebt bij ons een abonnement en gesprekskosten dus je moet je contract opzeggen bij KPN. Vrouwtje; ik heb geen contract bij KPN; ik heb een contract bij jullie. Nee hoor, ze bleef volhouden. Na 3 x de discussie aan te zijn gegaan maar het nummer van KPN gekregen om me daar af te melden want het zou toch vervelend zijn als ik straks van hun nog een rekening krijg. Nogmaals vrouwtje; ik heb nog nooit een rekening van KPN gehad want IK HEB GEEN CONTRACT BIJ KPN. Zucht... Toch (ik kan niet geloven dat ik het daadwerkelijk heb gedaan) maar KPN gebeld. Daar het verhaal verteld. Werd nog net niet uitgelachen maar inderdaad heb daar geen contract en hoef dus niks op te zeggen. Dus toch maar weer TELE 2 teruggebeld aangezien ik dus niet vertrouwde dat alles geregeld was. Kreeg een erg leuke vrouw aan de lijn die alles voor me heeft geregeld. Daar mijn beklag gedaan over de eerdere situatie waar zij erg boos over werd maar ook nu niks meer aan kon doen. Voordeel wel is dat ze nu alles meteen voor me heeft geregeld zonder dat ik nog contact hoefde te zoeken voor 1 mobiel die om de een of andere reden toch een andere contractdatum had dan de andere. Super. Dankjewel mevrouw en tot ziens. En ja hoor na ruim 1 uur aan de telefoon hangen is dan ook onze telefoon en internet opgezegd. Zucht…..
Snappen jullie nu waarom soms het afwerken van ons verhuis checklijstje langer duurt dan het daadwerkelijke inpakken.

Verder nog veel geregel voor het huis. Aangezien we nog steeds niet verkocht hebben moeten we daar ook iets voor regelen. Gelukkig hebben we lieve ouders die de afhandeling daarvan op hun schouders nemen. Neemt niet weg dat daar ook weer extra zaken voor geregeld moeten worden. Dus een afspraak bij de notaris voor volmacht staat ook genoteerd. Gelukkig is de makelaar wel met een mogelijke huurder komen kijken (wel pas vanaf 1 mei maar toch) dus daar zitten we nu nog op te hopen. We verkopen liever natuurlijk maar leegstaan levert ook niks op dus dan maar verhuren. En natuurlijk zit hier ook weer extra geregel aan vast. Overal moet je weer toestemming gaan vragen om je huis te mogen verhuren. De bank wil graag gegevens dus we moeten nu even wachten tot de huurder echt ja zegt. Dus zo links en rechts wordt er nog van alles toegevoegd aan ons lijstje.
Maar dat geeft niet, we komen er wel.

Verder begint langzaamaan de vertrekdatum dichtbij te komen. De eerste afscheidsetentjes zijn al geweest. Nate heeft woensdag zijn laatste dag op school. Hij is erg enthousiast want hij mag trakteren dus hij denkt dat hij ook nog jarig is hahaha. Gelukkig weet ik dat hij iets krijgt van de juffrouw dus dat komt goed uit.
Kyle heeft volgende week vrijdag zijn laatste dag op het kdv. Die vindt het alleen al gezellig dat er iets extra’s te eten komt dus dat zal ook een leuk feestje worden.
Cindy heeft vanochtend haar laatste dienst en ik vanmiddag. Het lijkt gek maar het voelt alsof het afscheid al geweest is. Omdat we natuurlijk 2 weken geleden al verhuisd zijn naar de nieuwe locatie voelt het alsof we toen al onze afsluiting hebben gehad. Natuurlijk ben je nog wel op het werk aanwezig maar alles is nog in de beginfase. Veel dingen wordt weer opnieuw opgezet, besproken en een uitvoering aan gegeven. Omdat we bijna gaan maak je daar minder onderdeel van uit (althans van de beslissingen en uitvoering). En dat is ook goed. De super mensen die achter blijven moeten het ook samen gaan doen dus zullen ze dit ook samen moeten beslissen. Voor ons betekent het wel dat je voor je gevoel klaar bent en niet veel extra’s toevoegt (ook al weten we dat voor velen onze aanwezigheid al genoeg is).

Maar zoals ik al zei, is er nog genoeg te doen hier dus krijgen we onze dagen nog wel vol gepland.

  • 05 Februari 2012 - 08:04

    Janneke:

    Nou he, de datum komt echt heel snel dichterbij nu! Hopelijk zijn de andere zaken sneller geregeld dan het opzeggen van je contract bij tele2...
    Veel plezier en succes de komende week met de feestjes van de jongens! en het verdere gepak en geregel!
    Haha inderdaad voor sommige is het aanwezig zijn en een bakkie koffie genoeg!

  • 05 Februari 2012 - 14:55

    Mendy:

    Wat een gedoe toch weer en wat een blonde muts bij TELE 2 !!

  • 05 Februari 2012 - 20:15

    Cindy:

    Het komt inderdaad erg dichtbij allemaal. Hoe is het weer daar?? Ook zo koud??
    Heel veel succes met de laatste loodjes!! Groetjes vanuit Maasbree

  • 05 Februari 2012 - 20:29

    Trudy:

    Tele 2 is een duidelijk gevalletje paarse krokodil!

    En misschien kun je jullie kinderen ook wel laten slapen in een doos! erg veel ruimte voor een bed is er toch niet meer zo te zien!

    maar potverdikkie wat komt het toch dichtbij

  • 05 Februari 2012 - 20:31

    Trudy:

    Tele 2 is een duidelijk gevalletje paarse krokodil.

    en misschien kun je jullie kinderen ook in een doos laten slapen, erg veel ruimte houd je anders niet over op die kamers!

    maar potverdikkie wat komt het toch dichtbij

  • 05 Februari 2012 - 20:33

    Trudy:

    by the way,

    mis nog wel een foto van het mannetje bij de container! Kansen genoeg om 'm op de foto te krijgen als ie er toch 4x per dag is
    ;)

  • 07 Februari 2012 - 08:10

    Wendy Sillekens:

    @ Cindy. Weer is ongeveer het zelfde als hier momenteel. Overdag rond de
    -8 en 's nachts rond de -15. Af en toe sneeuw maar over het algemeen een zonnetje. Niet slecht vinden ze daar.

  • 07 Februari 2012 - 08:18

    Yvette:

    wat een gehannes toch weer. Och, je moet maar denken, die mevrouw moet ook werken of in ieder geval aanwezig zijn... ;)
    Wendy, je hebt zaterdag toch je examen he? Wat denk je? Cum laude? Gosh, ik hoor het zo wie zo zondag wel. Kan ik jullie nog een keer zien voor jullie gaan.
    Wat je op het einde schrijft, dat jullie aanwezigheid genoeg is.. dat is zo waar! Dames, ik ga jullie gruwelijk missen (ja, sorry, voor de honderdste keer) Enne... jullie blijven toch een beetje bij me want uit het oog is niet... juist.. Liefs en x

  • 07 Februari 2012 - 08:20

    Yvette:

    lol @ trudy
    Amen @ Janneke

  • 07 Februari 2012 - 19:32

    Maartje:

    He wendy en cindy
    laatst zei jij tegen me dat jullie dus idd jullie eigen waarbenjijnu hadden, wat een spannende dagen/weken voor jullie, ik hoop dat het morgen leuk is op school bij Nate, good luck !!!
    groetjes Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 45258

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: