Wat komt er nog meer bij? - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Wat komt er nog meer bij? - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Wat komt er nog meer bij?

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

16 Januari 2012 | Nederland, Vught

Het is alweer 2 weken geleden dat we een blog geplaatst hebben. In de tussentijd is er natuurlijk weer het een en ander gebeurd. We zijn druk aan het pakken. De slaapkamer van Nate is veranderd in een opslagplaats van ingepakte dozen. Nate is met zijn bed naar onze kamer verhuisd. Hij vindt het aan de ene kant wel fijn dat hij bij ons op de kamer mag liggen maar hij is het er eigenlijk niet mee eens dat al die dozen in zijn kamer staan.

Helaas hebben we een bericht gekregen van de makelaar dat de kijkers ons huis niet wilde. Inmiddels hebben we de prijs weer laten zakken in de hoop dat er tussen de followers op funda een geinteresseerde zit.

Verder genoeg te doen gehad voor de CGFNS. Ik heb voor Kerst mijn oude leraar nog zover gekregen dat hij een brief zou sturen waarin hij uit zou leggen dat hij echt niet meer kon aanleveren dan wat hij al gedaan had. Afgelopen dinsdag heb ik maar eens gebeld of ze al iets hadden ontvangen aangezien ik niks gehoord had. Meteen ook maar de fast track (versnelde beoordelingsprocedure) afgesproken. Woensdag kreeg ik een bericht dat ze de brief hadden ontvangen en vrijdagochtend kreeg ik een email dat al mijn papieren oke waren en ze voldeden aan het niveau Bachelor in Sience. Wat geld al niet kan doen. Ach ja niet teveel over nadenken en blij zijn dat ik mijn examen mag doen.
Helaas komt de volgende kink in de kabel. Bij het gehele examen moet ik ook een bewijs van Engels hebben. Ook hier moet ik weer een examen voor afleggen. Wij hebben al die tijd begrepen dat dit ergens een keer gedaan moest worden maar dit geen haast had. Nou.... het blijkt dus dat ik dit eerst moet doen alvorens de CGFNS het officiele rapport uitgeeft. Ze hebben de Iowa board of nursing mijn gegevens en goedkeuring al wel gegeven maar ik mag dus geen examen doen alvorens ik het gehele rapport heb. Dit betekent dus nog een engels examen doen (zo snel mogelijk). Dus maar weer op de site kijken wanneer dit mogelijk is. Zaterdag 11 februari is de eerste mogelijkheid (kan gelukkig wel in Arnhem). Oke dan maar meteen inschrijven. Past ook nog wel net in ons drukke schema. En ja denken we dat dit onderdeel van de prijs is; helaas wederom afrekenen mevrouw.

Maar 't grootste obstakel is genomen en dat was goedkeuring van mijn papieren. Het engelse examen dat geloof ik wel. Je moet 85 uit de 120 punten halen. Je wordt getest op schrijven, luisteren, spreken en lezen. Ieder onderdeel zijn er 30 punten te scoren. Moet te doen zijn.

Wat zal er nog meer bijkomen?
We hopen niet te veel meer aangezien de dagen die komen gaan goed gevuld zijn.

  • 17 Januari 2012 - 06:50

    Mendy:

    Wat een gedoe toch allemaal, maar wel voor een goed doel !! Heel veel succes met alles... en ook voor jullie geldt: "laatste loodjes wegen het zwaarst"
    PS. Bas belt vd week nog even om wat dingen af te spreken ivm de auto.

    Liefs Mendy

  • 17 Januari 2012 - 07:26

    Cindy:

    Ha,
    Het zou ook eens allemaal in 1 keer goed gaan... Zou het wel een stuk makkelijker maken!!
    Heel veel succes en inderdaad de laatste loodjes!!

  • 17 Januari 2012 - 09:02

    Yvette:

    oh, dames toch. Wat een gehannes allemaal. Jammer dat die kijkers het niet wilden kopen, maar wellicht is er iemand anders die het wel wil kopen. Wacht rustig af, iets anders kun je toch niet.
    Nog even snel een examen hier en daar, Wendy, petje af dat je het allemaal ingepast krijgt. Het begint nu allemaal zo te korten voor jullie, ik hoop dat straks alles vlekkeloos verloopt, dat alle hordes genomen zijn. Liefs en dikke x, gelukkig zie ik jullie voorlopig nog wel!

    yv

  • 17 Januari 2012 - 16:38

    Miriam Bakx:

    Vul hier je reactie in...he meiden,en natuurlijk guys! Wat er allemaal bij komt kijken zeg.Als ik t lees wordt ik al niet blij,laat staan als je het allemaal moet ondergaan! Wendy petje af hoor meid,ff dat engels maken......gaat je lukken! Jammer van die kopers...maar wie weet surft er iemand op funda! kus aan de jongens en tot snel!

  • 18 Januari 2012 - 09:08

    Wiesje:


    Wendy en Cindy
    Wij wensen jullie veel succes met alles
    Het zit niet allemaal mee zoals ik lees
    Voor je examen zal ik een kaarsje laten branden en dan komt alles goed Wendy
    Groetjes Wies en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 45250

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: