Update - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Januari 2012 | Nederland, Vught

Het is alweer een tijd geleden dat ik me gemeld heb maar het is dan ook erg druk. De afgelopen weken hebben we veel moeten regelen. Soms lijkt het alsof de dagen maar 12 uur hebben i.p.v. 24 want ze vliegen voorbij.
Veel dingen zijn kleine regelzaken of telefoontjes maar ze moeten dan toch evengoed gebeuren (abonnementen, uitschrijven kinderdagverblijf/school etc.). En sommige zaken moet je ook echt de tijd voor nemen (bankzaken, verzekeringen). En dan ook nog leren voor mijn examen. Na hele dagen werken + allerlei geregel heb ik er niet altijd energie voor maar het moet dus ik heb met mezelf afgesproken iedere dag in ieder geval 1,5 uur te studeren. Helaas is het er met de feestdagen een beetje bij ingeschoten dus moet komende week weer eens hard aan de gang.
Inmiddels hebben we ook ons contract opgezegd. Dat is ook wel een raar gevoel. Aangezien ik er 17 jaar gewerkt heb en Cindy 10 jaar. Een groot gedeelte van ons leven heeft zich daar afgespeeld. Het gekke is dat de hele instelling ook gaat verhuizen en dus op het moment dat wij stoppen; de locatie waar we al die jaren hebben gewerkt ook ophoudt te bestaan. Soms komt alles precies op het juiste moment bij elkaar uit. Wel erg bizar dat we al weggaan voordat ons contract afgelopen is.
We zijn erg benieuwd hoe we ons voelen als het moment echt daar is. Tot nog toe geen tijd voor gehad om over na te denken.

Verder hebben we een afspraak gehad met de verhuizer. Het plan is dat onze hele inboedel verhuist wordt per schip. Dit gaat ongeveer 5 weken duren dus we zullen de eerste maand in een zgn. “extended stay” zitten. Dit is een appartementruimte in een hotel. Je hebt alle gemakken van een appartement en alle voorzieningen van een hotel. En omdat je er een langere tijd zit rekenen ze je niet een dagprijs maar een maandprijs. Het is stukken kleiner dan een huis natuurlijk maar dit is puur om de eerste maand door te komen totdat onze inboedel er is. Inmiddels hebben we contact gehad met de buurvrouw van Cindy’s zus (die makelaar is) en ze houdt alles in de gaten wat betreft huurhuizen. Er komt wel iets vrij per 1 februari wat leuk voor ons zou zijn maar dat is te vroeg. En ze denkt niet dat het vrij blijft tot wij er in kunnen aangezien dat pas vanaf 1 april is want dan is onze inboedel er pas.

Verder zitten we natuurlijk nog met ons eigen huis wat nog niet verkocht is. Hier hebben we ook alweer een gesprek met de makelaar gehad. We zullen moeten overstappen tot verhuur als we het nog niet verkocht hebben maar dit behoefd ook weer het nodige regelwerk.
Afgelopen vrijdag hebben we weer kijkers gehad dus laten we hopen dat dit nog iets oplevert. We hebben nog niks vernomen van de makelaar maar het is dan ook oud/nieuw geweest dus waarschijnlijk krijgen we hier komende week pas nieuws over. We blijven duimen dat het huis nog verkoopt voordat we gaan.

Verder hebben we ook wel weer een tegenslag gekregen. We kregen bericht van de CGFNS dat de papieren die ze hadden ontvangen niet volledig waren. Dus ik gebeld.
Ze willen dus een overzicht hebben van alle vakken die ik heb gevolgd met de bijbehorende cijfers. Helaas werkte ze bij het HBO-V niet met cijfers maar met credits. Als je de blokken had gevolgd kreeg je een aantal credits en m.b.v. voortgangstoetsen ging je door naar het volgende jaar. Dus ik school maar weer gebeld. Blijkbaar is het ook nog zo dat ze na 10 jaar een aantal gegevens verwijderen dus cijfers hebben ze sowieso al niet. Ik heb dus gevraagd of ze een brief willen schrijven waarin ze uitleggen hoe het schoolprogramma eruit ziet en waarom ze geen cijfers kunnen aanleveren. En nu wachten of CGFNS het goed gaat keuren.
Want als ze dit niet doen kan ik mijn staatsexamen nog niet doen wat betekent dat ik nog niet aan het werk kan. Maar volgens mijn oude leraar die dit allemaal voor me regelt, zou het goed moeten komen want hij stuurt met regelmaat formulieren op naar het buitenland (en ja ook naar de USA) voor mensen om in het buitenland te werken. Dus ook hiervoor houden we de duimen gekruist.

Inmiddels hebben we onze vlucht geboekt en is het dus duidelijk wanneer we vertrekken. We vliegen op 17 februari naar Amerika. Van maandag 13 februari tot donderdag 16 februari verblijven we in een bungalowpark zodat ons huis leeggemaakt kan worden en op het schip kan. Dus nu serieus starten met pakken. Jeetje hoeveel “meuk” kan een mens verzamelen in een huis. We zijn nu bijvoorbeeld bezig met kleren uit te zoeken. Wat neem je mee en wat gooi je weg (ja ongelofelijk we gaan nu echt zaken weggooien). Gelukkig heeft Nate zijn school een kledinginzameling op 13 januari en kunnen we daar al onze zakken kwijt (want stiekem zijn dat er heel wat).
Komende week gaan we de zolder onder handen nemen. Ben benieuwd wat we daar nog allemaal tegen gaan komen.

Voorlopig dus nog hard aan het werk.

• 02 Januari 2012 - 00:14

Nienke:

Hoi Wendy, Cindy, nate en kyle, jeetje het gaat nu echt snel zeg! Wat fijn! Ik hoop dat ik jullie van te voren nog een keertje zie, heel veel succes met al het geregel xxx nienke

• 02 Januari 2012 - 12:33

Trudy:

het aftellen is echt begonnen