Update - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Vught, Nederland van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 Oktober 2011 | Nederland, Vught

Nou er is weer het een en ander gebeurd.
Ik heb inmiddels een mail gekregen van het CGFNS dat ze eindelijk de documenten van het HBO-V binnen hebben. Nu worden ze bekeken en beoordeeld en dan krijg ik te horen of alles in orde is en of ik dus het staatsexamen kan gaan doen.
Waarschijnlijk al zeker dat dit nog niet in November gaat gebeuren. Het is maar de vraag of ik al groen licht krijg van de CGFNS voordat we gaan plus aangezien ik nog bijna niks gestudeerd heb door allerlei omstandigheden er dus ook nog zeker niet klaar voor ben. Aangezien het € 500 euro kost wil ik in ieder geval zo goed voorbereid zijn dat ik het meteen kan halen.

Verder had ik gereageerd op de email die ik van de andere instelling had gekregen dat ik zeker interesse in ze had als zij voor mij een greencard konden regelen.
Gisteren kreeg ik weer een mail van ze dat ze op zoek zijn naar een kracht die meteen kan beginnen en dus geen tijd hebben om een greencard proces in te gaan.
Maar dat ze erg graag een gesprek wil plannen voor me als ik in Amerika woon en nog steeds interesse heb.

In de tussentijd had de zus van Cindy al nagezocht met welke instelling ik het beste in zee kon gaan. De instelling die voor mij bezig is heeft erg goede secundaire voorwaarden zoals zorgverzekering, tandartsverzekering, betaling van 11 feestdagen, vakantiedagen, ziektedagen en een heel, heel, heel goed pensioenfonds. De organisatie die recent contact met me opnam zijn een non-profit organisatie en hebben dus niet zoveel extra’s. Dus maar blijven pushen dat ik aan de slag kan bij de eerste organisatie. Waarschijnlijk qua salaris ook aantrekkelijker aangezien hun een grote organisatie zijn die in verschillende gemeenten zit.

Verder vandaag dan toch maar besloten (samen met de makelaar) om de prijs van ons huis drastisch naar beneden te zetten. Helaas moeten we realistisch zijn en zullen we blij moeten zijn dat we ons huis kwijtraken en dus ons eigen onkosten eruit hebben. Winst maken zit er waarschijnlijk niet in. Dat is natuurlijk balen want we hadden graag met een zakcentje willen verhuizen. En zolang de dollar nog redelijk goed staat zou dat een mooi spaarcentje opgeleverd hebben. Maar ja; verkopen is belangrijker want verhuizen terwijl er nog een huis te koop staat is ook niet goed. Dan maar met geen winst maar wel verkocht dan iedere maand nog een bedrag moeten overmaken naar Nederland.
Nu maar hopen dat er kopers komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 45258

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: