Eerste 3 weken vakantie voorbij - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Eerste 3 weken vakantie voorbij - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Eerste 3 weken vakantie voorbij

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

21 Juni 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

En de eerste 3 weken vakantie zitten er alweer op. Tijdens vakantie tijd is er altijd wel ergens iets te doen. We zijn de vakantie gestart met My Waterloo Days wat een weekend met festiviteiten is. We zijn alleen maar naar de optocht geweest want we hadden het nogal druk dat weekend. De jongens vonden het echter wel super. Brandweerwagens en politieauto’s met muziekgroepen etc. Het weekend erna was een soort gelijk festival gaande in de naastliggende stad. Een collega van Cindy had verteld dat het de moeite was om te gaan kijken omdat de brandweer het organiseerde en er dus meer wagens mee zouden rijden. Maar de grootste lokker was toch wel dat ze snoep gooide. En dat hebben we geweten. De jongens waren door het dolle heen bij ieder snoepje wat voorbij kwam vliegen (ik geloof niet dat ze veel van de optocht hebben gezien). En de opbrengst was er dan ook naar. Ik geloof dat we wel een kilo aan snoepjes mee naar huis hebben gebracht.

Ook moest ik een middagje naar school voor een info bijeenkomst m.b.t. het verpleegkunde programma. De dag voordat ik hier naar toe moest ontving ik een email van school. Ik was uitgekozen voor een vermelding op de directeurslijst. Ieder semester wordt er door de school directeur (blijkbaar) een lijst samengesteld met leerlingen die een uitmuntende schoolprestatie hebben laten zien. En ik sta op de SPRING semester lijst. Waahhaaaaa.
Kreeg een mooie oorkonde en jawel een vernoeming in de KRANT. Kijk hebben we toch al iets bereikt hier. Helaas ging die goeie zin over toen ik de dag erna in de informatie bijeenkomst zat.
Sommige verpleegkunde programma onderdelen vielen samen met mijn al geplande onderdelen zoals Anatomie & Fysiologie II. Toen ik dit aangaf werd er doodleuk gezegd. Oh ja dat kan gebeuren. Dan moet je even een ander anatomie programma kiezen. Wat dus betekend dat mijn A & P I van het afgelopen semester eigenlijk weggegooid wordt. Plus de $ 500 aan boeken die we daar voor hebben moeten uitgeven want natuurlijk zijn die boeken niet goed voor het andere anatomie programma.
Verder waren er ook nog lessen die om 8.00 uur begonnen wat voor ons niet haalbaar is. Hadden we het eerder geweten dan hadden we Nate op kunnen geven voor de voorschoolse opvang maar dat is nu te laat. Dus na overleg met Cindy besloten dat ik toch gewoon mijn A & P II ga doen en niet de lessen volg die om 8.00 uur beginnen. Aangezien de informatie dame ons verteld had dat je 3 jaar over het verpleegkunde programma mag doen leek het me geen probleem. Dus wel….
Je moet de programma onderdelen samen volgen. Dus of allemaal tegelijk, of allemaal niet. Nou dat wordt dan dus een NIET. Dus maar weer opnieuw kijken welke vakken ik kan volgen om aan mijn 12 credits te komen, wat nodig is om mijn visum te behouden. Plus je wordt officieel uit het programma gehaald. Dus zit eigenlijk weer terug in het voorprogramma van verpleegkunde. Het wordt onderhand net een comedy serie hier. Maar aangezien ik wel aan alle eisen heb voldaan om in het programma te komen kom ik dus op de beschikbaarheidlijst van het voorjaar 2014 te staan. En al ik dat wil mag ik dan aan het programma beginnen.

Dus we gaan in Augustus gewoon weer naar school. Ga A&P II volgen en een of andere “nutrition” les (wat beide onderdelen van het verpleegkunde programma zijn die je wel mag volgen).
En dat vullen we aan met een “personal wellness” les wat een vrij breed beeld geeft van het zorgveld. En dan nog een online les in medische terminologie (ook handig leek me).
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik alleen op maandag en woensdag een hele dag naar school hoef en op vrijdag 1 uurtje. Dat is dan toch niet slecht gepland al zeg ik het zelf.
En uiteindelijk maak ik me niet zo druk over het verpleegkunde programma want hopelijk hoef ik dat toch niet helemaal te volgen. En dit pakt beter uit. Want er zaten (buiten de school en boeken kosten) nog wel meer haken en ogen aan het programma.
Je moet een volledige medische keuring hebben voordat je start. Op zich niet zo’n probleem maar wel alle inentingen die ze verwachten. Die zijn voor eigen kosten. Nu zal ik dat uiteindelijk toch wel moeten als ik dadelijk aan het werk ga maar dan mag de werkgever het betalen. Ook moest je kleding aanschaffen. Hier loopt iedereen in de zorg (behalve de psychiatrie) in “scrubs” Eigenlijk gewoon operatiekleding zoals wij die in Nederland kennen alleen hebben ze, ze hier in alle kleuren en patroontjes. Moet eigenlijk wel zeggen dat sommige er best mooi uitzien maar ik hoef nog niet zo nodig. Daarbij ook hier; kosten voor eigen rekening. Dan nog een gigantisch issue met het feit dat ik geen BSN nummer heb. Ze doen namelijk op iedereen die een zorgprogramma start op school een criminele achtergrond check. En dat kunnen ze dus niet als je geen Amerikaans BSN nummer hebt. Maar ook daar hoef ik me nog effe geen zorgen over te maken aangezien ik nog niet officieel aan het programma begin.

Verder kunnen we eindelijk genieten van het weer. Nadat we de eerste week erg slecht weer hebben gehad is het nu echt zomer. We zitten in een constante temperatuur van 25-28C dus iedere dag zwembad weer. De jongens amuseren zich prima met het zwembadje, waterschieters en bellenblaas spullen (die we bij toeval bij Grandma vonden en daar niet meer gebruikt werden). Vanaf het weekend wordt het zelfs 30-33C dus dan wordt het volle dagen in het water denk ik. Gelukkig is mijn rug weer hersteld en heb ik daar geen last meer van. Ook weer een zorg minder.
Volgende week verwachten we bezoek uit Nederland waar we ook naar uitkijken. Gezellig 3 weken van elkaar genieten. En voor mij, studeren. Want helaas is dat er nog niet veel van gekomen. Want buiten zitten met mijn boekje en tegelijkertijd de kids in het water in de gaten houden gaat niet zo goed samen. En ik wil goed voorbereid zijn aangezien mijn staatsexamen gepland staat voor eind Augustus. En het zou ZOOOOO fijn zijn als het dit keer zou lukken.

  • 21 Juni 2013 - 23:54

    Mendy:

    Dat heb je mooi bekeken alleen op ma en woe hele dag school en vrijdag 1 uurtje.... Maar zal thuis ook nog wel de nodige tijd in je studie gaan zitten ben ik bang. Wat leuk die foto's: wat een hoop snoep!! En het is echt genieten met het zwembadje aan de boys te zien. Die certificaat en krantenartikel zou ik inlijsten als ik jou was, want dat is misschien wel de 1e en ook meteen de laatste keer... hi, hi. Jullie kunnen tenminste zeggen dat de temperatuur nu bij jullie constant is, nou dat kunnen we hier helaas niet zeggen !!

    Geniet met z'n allen van het mooie weer en alvast veel plezier voor als je ouders komen

    XXX Mendy

  • 02 Juli 2013 - 08:00

    Yvette:

    Hey dames,

    sorry, ben een beetje slecht met mijn email bijhouden >-< dus zie het nu net.
    Wat een gedoe zeg, dat verpleegkundige programma. Ze weten er inderdaad wel comedy capers van te maken. Affijn, toch mooi zoals je je programma nu hebt ingedeeld, maandag, woensdag en een uur op vrijdag :) Das lekker!
    Dat je daar zoveel moet betalen (en vooral zelf) zeg, voor die opleiding en dat ze dan ook nog zoveel inentingen verwachten. Gelden de nederlandse inentingen niet of moet alles weer herhaald?
    Een eervolle vermelding in de krant? Foto of het was niet waar, haha ;) Goed hoor! Maar ja, we weten wel dat er een super zuster naar amerika is gegaan, nu die amerikanen nog even overtuigen ;)
    Ga maar lekker genieten van je familie, de vakantie, het weer etc. Hopen dat je inderdaad tussendoor ook wat kunt studeren zodat je "even" je papiertje kunt halen en heel de rest kunt laten voor wat het is!

    liefs en dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 45237

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: