Vakantiegangers - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Vakantiegangers - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Vakantiegangers

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

Inmiddels zijn we al bijna aan het eind van Juli. We hebben net 3 weken bezoek uit Nederland gehad en de tijd is omgevlogen. In de eerste week was het gelukkig nog niet zo heet (28C en een lekker windje) dus konden alle klusjes opgeknapt worden die we nog op ons lijstje hadden staan. Fijn als handige papa weer binnen bereik is. Eindelijk staat onze mooie grote kledingkast weer die sinds vorig jaar februari ingepakt nog in de garage stond. Maar het belangrijkste project was natuurlijk voor de kids. Nate wilde erg graag een boomhut. Aangezien wij dat met onze bomen te gevaarlijk vonden en we graag (als we ons uiteindelijk een eigen huisje kunnen veroorloven) het huisje mee willen nemen is het een huis op poten geworden. Zo moet er toch een trapje op om binnen te komen. Het is super geworden en de jongens zijn er erg blij mee.

Tussen alle kluswerkzaamheden door zijn we ook nog een dagje naar de dierentuin en zwembad geweest. Verder veel genoten van het warme weer rondom het huis. Want toen de 2e week naderde kwam ook de temperatuursverhoging. Cindy moest die week naar Atlanta voor een training van werk dus die vertrok ’s maandags naar het vliegveld. Fijn dat mijn ouders er toch nog waren zo was de week niet al te saai voor ons. Daarbij werd het ook druk voor ons hier. Er stond namelijk een garagesale gepland voor vrijdags en zaterdags. Aangezien Cindy pas vrijdag ’s avonds terug kwam moest ik het overdag alleen doen. Op woensdag en donderdag hebben we alles klaargezet en voorzien van prijsjes. En vrijdagochtend de bordjes langs de weg gaan zetten. Gelukkig was ik er vroeg bij want om 7.20 uur stonden de eerste kijkers op de stoep. Het was super weer dus goed shopweer. Het is erg druk geweest en ik was dan ook blij dat het 17.00 uur was en de garage dicht kon tot ’s morgens. Het was wel een goede verkoopdag want alle grote artikelen (baby bedjes, box etc) waren meteen verkocht. Dus vooral nog kleren en speelgoed over voor de 2e dag. Helaas voor Cindy zat die vast op het vliegveld van Atlanta en kon niet naar huis. Uiteindelijk om 1.30 uur in de ochtend kwam ze thuis. Dan is 5.00 uur weer vroeg om op te staan. Maar een 2e dag verkoop stond er op het programma dus aan de slag. Er was zoveel kinderkleding dat we het niet eens allemaal kwijt konden op de tafels. We hadden ook gemerkt op vrijdags dat mensen niet de moeite namen om door de stapels heen te zoeken. Dus op zaterdag hebben we geprobeerd zoveel mogelijk op te hangen zodat het zichtbaar was. En dat hielp. Het verkocht super.
Jammer genoeg kwam er wel regen op zaterdagmiddag en bleven de mensen weg. Ondanks dat wel super verkocht. Helaas voor mij waren mijn zelfgemaakte spullen niet zo’n hit. Had (tijdens mijn tijd in Nederland) veel kaarten gemaakt en dus tentoongesteld voor verkoop maar daar was het animo niet voor. Veel mensen vonden ze wel erg mooi en ik kreeg dan ook genoeg complimenten maar er werd niks gekocht. Waarschijnlijk verkeerde type mensen. Moet nog even bedenken op welke markt of iets dergelijks ik met mijn kaarten ga staan om te kijken of ik ze toch nog kwijt kan.
Ook had ik haarbandjes gemaakt. Onze Kyle vond ze geweldig en deed ze iedere keer op en liep dan in de rondte en zei “meisje, mooi meisje”. Ook deze werden door iedereen met veel enthousiasme ontvangen. En ook hiervoor veel complimenten ontvangen. Op een gegeven moment was er een vrouw die ze stond te bewonderen en vroeg of ik een naamkaartje had. Een naamkaartje? Waarvoor? Blijkbaar was ze fotografe en maakte vaak portretten en was op zoek naar attributen voor de kinderen. Ze vond de haarbandjes super om bij meisjes te gebruiken. Dus de vraag kwam of ik ook op verzoek speciale kleuren kon maken. Natuurlijk!!! Ze heeft mijn naam, telefoonnummer en email meegenomen dus wie weet komt er nog een keer een bestelling. Wie weet.
Nadat we alles weer hadden opgeruimd van de garage sale konden we ons voor gaan bereiden voor Kyle zijn verjaardagsfeestje. Hij wordt pas aanstaande zondag 3 jaar maar we wilde graag zijn feestje nog vieren terwijl mijn ouders hier waren.

Daarna waren er nog maar een paar dagen over. Die hebben we gebruikt om nog wat rond te kijken. Natuurlijk alle plaatsen laten zien waar we veel komen en nog een ochtendje gewinkeld. Verder niet al te veel want te temperatuur was inmiddels tropisch geworden. En 35C is niet zo erg zo lang het niet vochtig is in de lucht. En dat was het de afgelopen dagen dus wel. En dat betekent een gevoelstemperatuur van 40C. Voor mij te heet in ieder geval.

Gisteren hebben we ons bezoek weer naar het vliegveld moeten brengen. Kyle was erg enthousiast tot dat hij realiseerde dat hij zelf niet in het vliegtuig ging. Toen vond hij het niet zo leuk meer.
Vanaf nu dus weer contact met Nederland via het computerscherm. En flink sparen om nog eens ooit een vliegticket te kunnen kopen.

• 24 Juli 2013 - 10:36

Yvette:

geweldig! Wendy en Cindy, fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het zal niet altijd makkelijk zijn, zeker niet voor Wendy om thuis te zitten.
    Wat ben je toch een crea-bea Wendy! Geweldig die haarbandjes en vooral die foto van Kyle! Hahahaha, wat een lekkere mannekes hebben jullie toch.
    Fijn dat het bezoek zo goed bevallen is, alhoewel je ze nu weer flink zult moeten missen!

liefs en x