Update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 Mei 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

Eindelijk weer eens een update. Het is erg druk geweest de laatste tijd dus niet toegekomen aan schrijven op het blog. Het is het eind van het schoolsemester en aangezien we nogal wat sneeuwdagen hebben gehad moet alle stof in de laatste paar weken gepropt worden. De universiteit doet namelijk niet aan inhalen van dagen. Voor Nate betekent het een week langer naar school om de verloren dagen in te halen maar niet voor mij. Voorwaarde is wel dat alle stof behandeld moet zijn. Een eindsprint in universiteit betekent ongeveer 2 examens per week + ‘n opstel schrijven van 5 A4tjes. Maar we hebben het overleefd. Kan ik makkelijk zeggen want ik heb nog niet alle punten. Het eind is nu echt in zicht. Nog 2 dagen school en dan begint FINALS WEEK wat niet meer betekent dan voor ieder vak een finale examen. Bij de meeste vakken is het een examen over alle geleerde stof van het hele semester dus het zullen nog pittige examens worden. Maar ik sta er bij alle vakken goed voor (3x A en 1x B+) dus haal het wel.
Vanaf 15 Mei is het dus voor mij zomervakantie. Nate moet nog tot 31 Mei naar school maar heeft een aantal leuke dingen te doen zo aan het eind van het jaar. Zo hebben ze nog 2x een fieldtrip en een lunch op het gras (waar wij ook naar toe mogen), het eindejaar concert van muziek klas (ben benieuwd of die van ons echt gaat zingen) en is er een FUN FAIR, wat met name opgezet wordt voor geldinzameling maar is leuk voor de kids. Een aantal kermis attracties, eettentjes en andere leuke dingen.
Voor Kyle begint de zomervakantie gelijk met mij alhoewel hij heel erg graag naar het dagverblijf gaat. Dus 2 weken lang is het Kyle-Mama tijd. Alhoewel ik ook moet studeren voor mijn staatsexamen wat ik in Juni weer wil gaan proberen. Misschien als ik geen taken voor school hoef te doen kan ik me hier wat beter op concentreren. Zou namelijk wel erg fijn zijn als ik het zou halen zodat ik op zoek kan naar een baan. Niet dat school vervelend is maar financieel is niet fijn. Mocht ik toch naar school moeten in Augustus mag ik in ieder geval officieel beginnen aan het Nursing programma. Ik heb namelijk mijn toelatingstest behaald en mijn biologie cijfers waren inmiddels gearriveerd vanuit Nederland dus…… ga ik nu officieel de verpleegkunde opleiding beginnen. Haha moet er nog steeds om lachen als ik er aan denk.

Cindy is in de tussentijd gepromoveerd zoals ik al eerder vertelde. Helaas duurde het wat langer dan we verwachten want ze kwamen er ineens achter dat het Nederlandse (internationale) rijbewijs niet geaccepteerd werd voor de baan. Dus maar WEER opnieuw het theorie examen doen en WEER opnieuw afrijden. En nu heeft ze dus weer een Amerikaans rijbewijs. En dus officieel een nieuwe baan. Over 2 weken moet ze de hele week naar Clinton wat hier 2,5 uur vandaan ligt voor training. Dus van zondagavond tot vrijdagmiddag is ze dan van huis. Gelukkig heb ik dan al vrij van school en is het wat handiger qua planning. Zal evengoed wel niet gezellig zijn. Misschien kan ik de tijd sneller laten gaan door me te verdiepen in alle dozen op zolder. Ongeveer 2/3 van de dozen zit vol met spullen voor een Garage sale die we in de zomer willen houden. Alles moet nog uitgezocht worden en voorzien worden van een prijs. Eigenlijk veel te veel werk als ik er aan denk maar tevens denkende aan de opbrengst hiervan is het dan weer de moeite waard om het te doen. En de extra centen zijn toch ook altijd welkom.

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Alleen wil het weer nog niet echt meewerken. Vorige week hebben we een hele week 23C gehad en lekker genoten van buiten zitten,spelen en fietsen. Maar afgelopen woensdag ging de temperatuur weer ineens terug naar 3c en in de nacht van donderdag op vrijdag hebben we gewoon weer 5 cm sneeuw gehad. Niet normaal. Gelukkig was het de volgende dag (na een hele dag regen) weer weg maar toch. Sneeuw op 3 Mei?? Inmiddels is het alweer 20C en zijn de voorspellingen stabiel voor de komende periode (op wat regen na). Hopelijk kunnen we nu dan echt genieten. Maar het belangrijkste is dat we hier zijn om het allemaal te mogen ervaren. Want vorig jaar rond deze tijd stonden we er anders voor.

  • 06 Mei 2013 - 12:24

    Marij:

    Hallo dames en heren.
    Jullie hebben het er maar druk mee.Wel fijn dat jullie er zo positief over zijn, was mij niet gelukt hahaha.
    En Wendy, jij succes met je examens en gaat Nate nu naar een volgende grade/klas?
    Ik wens jullie alle goeds wat er te wensen valt en tot horens.
    Liefs Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 45257

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: