Het is ons nog niet gegund.... - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Het is ons nog niet gegund.... - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Het is ons nog niet gegund....

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 April 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

Helaas kan ik nu ook geen goed nieuws brengen. Ik heb namelijk de uitslag gekregen dat mijn 2e examen ook niet behaald is. Ik was er zelf al wel bang voor aangezien ik met al het schoolwerk en alle omstandigheden niet had geleerd maar toch. Ik had gehoopt dat alles wat ik op school leer toch enigszins hielp maar dat is dus niet het geval. Dit betekent dus kort door de bocht gezegd dat ik mijn werkvisum voor dit jaar kan vergeten. Of althans voor Country View. Aangezien zij alleen maar binnen het fiscaal jaar een werkvisum mogen aanvragen ben ik (tegen de tijd dat ik dit examen haal) daarvoor te laat. Dus op naar een nieuw plan. Nou ja nieuw…. Het plan is om mijn verpleegkunde examen te halen en daar ga ik me deze zomervakantie op richten. Ik krijg namelijk 14 mei zomervakantie dus dan hoop ik wat meer tijd vrij te kunnen maken om te leren. En als het examen binnen is, gaan solliciteren bij een ziekenhuis (aangezien die niet binnen het fiscale jaar vallen en ten alle tijden een werkvisum mogen aanvragen). Erg jammer dat het zo moet aangezien ik graag bij Country View aan de gang had gewild maar dat moet dan maar in een later stadium.

Dus tot die tijd naar school. Moest afgelopen week registreren voor Fall semester (aug-dec). Ik had thuis al mooi de vakken uitgekozen die ik wilde. Je krijgt hier een overzicht van alle vakken die je gevolgd moet hebben voor je opleiding. Je kunt dus zelf enigszins beslissen wanneer je wat volgt. Ik dacht slim te zijn door vakken te pakken met medicatie en medische termen (zaken die me denk ik helpen met mijn staatsexamen) maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is omdat ik nog steeds in het pre-nursing programma zit. Deze vakken mag je pas volgen als je geaccepteerd ben voor het verpleegkunde programma. Oh ja, daar waren we ook nog mee bezig. De enige eisen die ze nodig hadden waren een bewijs dat ik Biologie heb gehad en een 7,5 of hoger heb gescoord en ik moet een TEAS test doen. Academisch nivo van Engels, Wiskunde, Wetenschappen. Ik heb een soortgelijke test in Oktober gedaan alleen zonder wetenschappen maar dit was op middelbaar nivo. Aangezien ik geen cijferlijst bij mijn Havo diploma had zitten accepteren ze dit niet. Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik een officiële cijferlijst heb gehad en als dat wel zo is, is hij ergens in de verhuizing misplaatst. Dus een brief naar de onderwijsinstelling in Nederland gestuurd (+ acceptgiro uiteraard) die me een nieuwe cijferlijst kunnen sturen. En dan zeggen ze me nu leuk (nadat ik dit allemaal heb gedaan) dat het volgen van Anatomie+Fysiologie ook volstaat als eis. Zucht…….. maar weer een keer.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Er zijn nog openingen in het verpleegkunde programma dus als ik mijn TEAS haal kan ik daar nog voor instromen. Dus dit examen ook maar gepland. Wel pas voor volgende week aangezien er 2 grote Anatomie examens op het programma staan deze week. Een van de 2 is alle 206 botten die een mens bezit. En ja we moeten ze allemaal kunnen benoemen. Ze legt gewoon leuk een schedel doorsnede op tafel met leuke nummertjes erop geplakt en benoem de onderdelen maar die ze aanwijst. (Ik geloof niet dat ik dit allemaal heb moeten leren op het HBO-V en als het wel zo is heb ik het verdrongen). Maar om verder te gaan met mijn verhaal; ik moet in ieder geval genoeg vakken volgen zodat ik aan 12 credits voldoe (fulltime school) wat nodig is om mijn studentenvisum te behouden. Dus heeft ze me ingedeeld in een CNA vak. Wat min of meer te vergelijken is met groepsassistent wat enigszins wat lager is dan mijn functie. De dame die de registratie aan ’t doen was schaamde zich kapot dat ze dit moest doen. Geen zorgen vrouwke; ik ben hier toch alleen maar om mijn 12 credits te behouden. En dommer worden we er niet van zullen we maar zeggen. Maar…….als ik dus geaccepteerd wordt in het verpleegkunde programma mag ik dit vak laten vallen en een vak van het programma volgen. Snappen jullie het nog???? Hahahaha ach ja, we zien wel hoe het loopt. Het maakt me niet zoveel uit welke vakken ik moet volgen aangezien ik in de tussentijd probeer mijn staatsexamen te halen. Was alleen handig geweest als het vakken waren waar ik iets aan had. Maar deze vakken beginnen pas in Augustus en ik hoop mijn staatsexamen dan al gehaald te hebben.
Verder heb ik het gevoel van een A+ mogen ervaren. Zowel voor Anatomie als voor Engels heb ik een A+ gehaald wat betekent dat je meer dan 98 uit de 100% haalt. Voor Anatomie een 101% en voor Engels een 104% (in Nederland zijn dat omgerekend de cijfers 10,1 en 10,4) En hoe super deze cijfers ook voelen (ik verbaas me zelf hier nog) doet het me niks als ik mijn staatsexamen er niet mee kan halen. Want een A ziet er leuk uit op mijn eindlijst maar zonder verpleegkunde registratie kan ik niet aan het werk. Ach ja, ik kan dan toch in ieder geval zeggen dat ik een voorbeeldige student ben.

Verder is er ook wel positief nieuws te melden. Cindy is aangenomen/gepromoveerd naar manager. Ze is dus nu manager van het MET team. Zelfde werktijden alleen meer financiën (wat fijn is nu ik nog langer naar school moet). Het enige mindere is dat ze waarschijnlijk 3 weken op training moet. Dat betekent van zondagmiddag tot vrijdagavond naar het hoofdkantoor in Atlanta, Georgia. Maar hotel (+vervoer) en maaltijden worden betaald dus dat is weer fijn. En 5 dagen aan een stuk gescheiden zijn is te doen; we hebben al eens meer gehad :) en dat hebben we ook overleefd.
Ook al hebben we dan alweer wat hobbels in de weg; we hebben het super naar onze zin hier en het voelt heerlijk (alhoewel die hevige verkoudheid minder heerlijk aanvoelt). En daar was het ons allemaal om te doen. De rest komt ook nog wel. (Misschien toch nog maar eens een kaartje naar Obama sturen; misschien heeft hij nu wel tijd om te reageren)
Gelukkig is de lente ook echt in zicht (al hebben we paaseieren in de sneeuw moeten zoeken). Met het zonnetje lijkt alles toch altijd net iets mooier te zijn.

  • 01 April 2013 - 16:00

    Miriam:

    he meiden.....jeetje er komt geen eind aan en....er is soms geen eind van te snappen! Voor Cindy geweldig nieuws manager te zijn! Ik zou het gedult niet hebben om zolang en veel stof te leren...maar ja voor een goed doel! Hier begint het heel voorzichtig een beetje lente te worden....vandaag schijnt de zon en ik heb net 1 1/2 uur gewandeld. Ben inmiddels ook lekker in italien de hellingen afgegleden wat echt heel tof was. Verder moeten Renske en jasper allebei hun examen doen.Of te wel afstuderen.Lekker druk....emotioneel is het wel! Verder ben ik al veel vlieguren aan t maken als Fiep...mijn alter ego! Heel spannend die stages zeg....docent op je lip is niet echt fijn! Hopelijk eind mei ook klaar.....:-) ....Fijn om te horen dat jullie nog steeds achter jullie keuze staan en het gevoel goed is daar in america te wonen/werken....hou de moed erin! dikke kus voor jullie allebei en mijn vriend de brand/politie...en die kleine badaap! liefs miriam

  • 02 April 2013 - 08:34

    Dorothé:

    Tis balen maar jullie houden er gelukkig de moed in!!!!!
    Komt allemaal goed dames!
    Groetjes!

  • 03 April 2013 - 19:46

    Jolanda:

    Lieve allemaal,

    Wat 'n verhaal weer, en nee, soms kan ik de samenhang niet meer goed pakken in het geheel. Maar dat is niet van belang.
    Echt bewonderenswaardig hoe jullie bezig zijn in Amerika ! Wendy, Wendy, wat 'n hobbels allemaal onderweg naar een toekomstige passende werkplek bij jullie. Terwijl je zo'n toppertje bent...
    Fijn Cindy als manager, dat zit in ieder geval zeker 'snor'.
    Hopelijk gaat het met de kleine heren ook naar wens...

    Dikke kus voor jullie allen en op naar het voorjaar !

    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 45257

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: