Feestje voor mijn eerste A - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Feestje voor mijn eerste A - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Feestje voor mijn eerste A

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 Februari 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

Nu de meeste examens achter de rug zijn is er weer even tijd om te schrijven. Het waren een paar intense weken. Zoals ik al eerder vertelde is er veel te leren en niet altijd even makkelijk gezien de engelse termen. Maar de eerste resultaten vallen niet tegen. Ze werken hier met het puntensysteem A t/m F. Wat ik nooit geweten heb is dat hier een percentage aan vast zit. Ik dacht altijd dat een A een 10 was. Maar het is een percentage van gemiddeld (want het is voor elk vak anders) van 93%-100%. Dus eigenlijk alles van een 9,3 tot een 10 geeft je een A. Sommige vakken werken nog met – of + maar dat is niet zo heel vaak. Dus toen ik mijn percentage van psychology terug kreeg van 96% was ik ook helemaal in mijn nopjes. Een 9,6 heb ik volgens mij in mijn eerder schoolcarriere niet vaak gehaald. Misschien dat ik een paar keer dichtbij ben geweest voor het vak wiskunde maar zeker niet al te vaak. Dus mijn allereerste A is een feit. Woohoo. Gelukkig heeft niemand het gezien want een klein vreugde dansje was het gevolg. Helaas moet ik dan toch ook meteen bekennen dat leren helpt. Bijhouden van stof en simpel gezegd studeren en herhalen is toch echt het principe wat het doet. Misschien dat we in de jaren verstandiger worden (ahum) en het nu wel aannemen van de leraren. Weet eigenlijk bijna zeker dat ze dat 20 jaar geleden ook adviseerde maar dat we toen te stoer waren om het aan te nemen. Ook het vak “nursing perspective” is goed uitgevallen. Een 91% voor mijn examen, waar ik normaal uitermate blij mee zou zijn is het niet dat je met de marges meteen naar beneden valt en ik daar dus MAAR een B voor scoor. B krijg je voor 85% t/m 93%. Dus eigenlijk wordt ik lager gescoord, wat natuurlijk niet zo is maar het voelt zo. Ach ja ook met een B mag ik blij zijn al zeg ik het zelf. Om te slagen moet je alles een C of hoger hebben ( C = 73% t/m 85%). Dus alles in ieder geval eindigen met een 7,5 en we zijn safe. Deze week krijgen we nog ‘t Anatomie & fysiology examen terug, waar ik wel wat ongeruster over ben aangezien het een erg pittig examen was. En mijn eerste essay van het vak Engels wordt nog beoordeeld. Het fijne van het geheel is dat voor het hele semester een gemiddelde wordt gerekend en daar wordt je op afgerekend. Alle examens tellen voor een bepaald percentage mee + huiswerk + aanwezigheid etc. En het gemiddelde van dit alles geeft je eindcijfer. Dus een keer iets minder scoren (is niet de bedoeling maar toch) is nog te compenseren. Komende week staat het prakticum examen van anatomie & fysiologie nog op het programma wat ook geen gemakkelijke opgave zal zijn. Maar hoe cliché het ook klinkt: ik doe mijn best en we zien wel waar we eindigen.
En dan denk je even rust te krijgen, zodat je, je misschien toch ook nog effe kunt concentreren op de staatsexamens die over 3 en 4 weken op het programma staan maar nee hoor. We kregen deze week al gewoon de datums van 2e examens te horen. In de eerste week van maart komen er weer 2 grote aan en 3 dagen van tevoren mag het 2e essay voor Engels ingeleverd worden. Ach ja, we gaan bij de week dus komen we alles wel door. Alles komt goed blijven we maar denken.
In de tussentijd; toen in Nederland uitgebreid carnaval werd gevierd (wat ze hier niet doen) hebben wij ons klaar gemaakt voor Valentijnsdag en ons eerste schooluitje. Het is hier gebruikelijk om de feestdagen groots te vieren dus zowel Nate als Kyle hadden een Valentijnsfeest. Je moet dan voor iedereen een Valentijnskaartje met iets leuks/lekkers meebrengen. Duh, voor die leeftijd is het uiteraard alleen maar snoepjes wat de klok slaat dus aan ieder Valentijnskaartje een zakje gummibeertjes. Ook is het gebruikelijk om iets voor de lerares mee te brengen dus toen we een sneeuwdag hadden, hebben Nate en ik een groot hart geknutseld met allemaal chocolaatjes erop. Hij was zo trots. Allebei hadden ze een feestje gehad en allebei kwamen ze thuis met een zak vol met Valentijn kaartjes en snoepjes. En jawel onze eerste fieldtrip is een feit. Ik geloof dat Nate die dag al om 6.30 uur klaarwakker was om te gaan. Helaas heb ik geen foto’s kunnen maken omdat ik les had want ik had graag zijn snoetje gezien in de bus. Alhoewel hij wel zei dat ze met z’n 3-en op een bank hadden moeten zitten en niet veel plaats hadden hahahaha. Maar hij heeft genoten, dat was wel te merken aan hoe hij erover vertelde.
Voor de rest niet zoveel nieuws hier. Cindy is nog bezig met eventuele ontwikkelingen binnen haar banen maar dat is nog onduidelijk dus daar zal te volgende keer wel meer over te melden zijn.
Tot dan

  • 17 Februari 2013 - 14:24

    Miriam:

    het gaat daar lekker zo te horen.Hoe is t met de sneeuw? Hier schijnt de zon volop en ik heb net anderhalf uur gewandeld...heerlijk. Nu lekker luieren op de bank met een boek van Willbert Smitt.....Dadelijk lekker chips...heb ik verdiend haha.Mijn miMakker stage wordt op Klaver 2....home play! Wel spannen...maar ach....gezonde spanning! kus en tot later

  • 17 Februari 2013 - 22:43

    Mendy:

    Wat krijg je daar toch voor vreemde scores..... Natuurlijk super dat je een A gehaald hebt en je moet ook super blij zijn met een B !!! Je begint een echte studiebol te worden, ha, ha. Misschien ga je het schoolleven nog wel zo leuk vinden dat je het gewoon af gaat maken.... Alhoewel ik je dat niet zie doen zodra je mag gaan solliciteren. Groot gelijk hoor, snel die schoolbanken uit en je vele jaren ervaring in de praktijk brengen daar. Hopelijk mag je snel aan het werk daar? Wanneer is dat examen dat je moet halen om een werkvisum te kunnen krijgen?

    Heel veel lieve groetjes van ons en dikke knuffel voor jullie allemaal xxx

  • 18 Februari 2013 - 10:29

    Simonster:

    haha...alles loopt op rolletjes zo te zien. Als ik dat verhaal van jouw opleiding lees moet ik ongewild aan Grey's Anatomy denken. Wahaha...nog McDreamySteamy's gezien?? Hoe is je klas? Leuke mensen? Jonge snuiters allemaal natuurlijk die jou met ma'am aanspreken! Och, dat houdt je in ieder geval jong van geest. Ik moet zelf eerlijk bekennen dat mijn geest ook ergens achteraan in de twintig is blijven steken (of misschien wel nooit zover is gekomen ;) maar mijn lijf laat toch duidelijk merken al véél verder te zijn. Hoe ik een paar jaar geleden mijn hand niet omdraaide voor een paar nachten flink doorhalen krijg ik nu de rekening gepresenteerd als ik dat wél doe. Een flinke verkoudheid van ver voor carnaval die geen afscheid van mij kan nemen als gevolg. Of kan het iets anders zijn nurse Wendy?? Ik zal er toch eens aan toe moeten geven dat ik niet meer alles kan doe waar ik zin in heb en wat beter netjes op tijd naar bed gaan is daar misschien al een begin van. Maar ja...... ;).
    Hier hebben ze (vanaf gr.3) voor carnaval het eerste rapport gekregen en vanavond mogen we naar het oudergesprek van Sjors. Hij dacht dat hij een heel slecht rapport had maar dat is helemaal niet waar! Lezen heeft nog veel aandacht nodig en hij is ook nog snel afgeleid maar op beide vlakken is er zeker al verbetering dus wat ons betreft mag hij heel trots zijn op zichzelf. Gisteren heeft hij nog een hardloopwedstrijdje gehad in Haelen en op de terugweg zijn we bij Croy koffie geweest drinken en kon de jeugd zich nog even lekker uitkuren. Frank vond het er ook prima dus daar zullen we nog wel vaker belanden. En zeker nu we ook nog een koffie van de zaak (Anita:) gehad hebben haha....

    Nu ga ik me nog een beker koffie inschenken en dan maar eens aan het werk. Anders krijg ik een standje van de directeur haha...

    groetjes en een dikke knuffel voor Cindy, Nate en Kyle the cableguy

  • 18 Februari 2013 - 20:34

    Jolanda:

    Geweldig, die behaalde resultaten op de Uni. Ben er maar trots op, echt knap zo alles in het engels Dat gaat goed komen - zeker weten.
    Fijn dat de boys het zo naar de zin hebben.

    Hier begint het al een beetje als lente aan te voelen, zo met de uitbundige zonneschijn van de afgelopen dagen.
    Heerlijk !

    Tot de volgende keer X (voor allen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 45253

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: