Examen periode - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Examen periode - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Examen periode

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 Februari 2013 | Verenigde Staten, Waterloo

En voordat je het weet zijn er weer een paar weken verder. Tijd vliegt hier maar dat is misschien voor iedereen wel zo. Alles gaat zijn gangetje hier. We zijn allemaal gewend aan ons nieuwe uitdagingen (hahaha). School voor mij was in het begin effe wennen maar is inmiddels normaal geworden. Er zijn lessen die leuk zijn om naar toe te gaan maar ik blijf er toch bij dat ik het graag zou inruilen voor een fulltime baan. Het is ook veel meer werk dan we dachten. We hadden eigenlijk niet echt een idee hoe het eruit zou gaan zien maar we kregen van vele kanten te horen dat ik het wel met 2 vingers in mijn neus zou kunnen volbrengen. Nou gelukkig ben ik daar zelf niet volledig van uitgegaan. Had het natuurlijk wel gehoopt maar had zelf wel al het idee dat ik het niet op mijn sloffen zou gaan doen. Het is inderdaad behoorlijk wat werk. Denk je maar 4 vakken te hebben; nou ik ben bijna iedere dag wel 2 uur bezig om zaken bij te houden of bij te werken (dus veel huiswerk). Er wordt erg veel online gedaan hier voor 1 vak. Dit zijn onderdelen die verplicht zijn om te doen. Hier krijg je nl. credits voor en je moet dit ook wekelijks laten kijken/inleveren. Het is wisselend van online studeren van de hoofstukken die je gehad hebt dmv quizvragen en flashkaarten tot het doen van laboratoriumonderzoeken. Oh ja, of je het wel even wilt uitprinten als bewijs. Tuurlijk kleuren printer inkt is helemaal niet duur en iedere week 5 kantjes met gekleurde grafieken kost niks.
Verder zit ik nu midden in mijn eerste examen ronde. Vorige week woensdag hadden we eigenlijk ons examen Nursing perspective. Was het niet dat dinsdag avond er een kleine 35 cm sneeuw viel en de scholen gesloten waren op woensdag. Dus wij allemaal denken dat het verzet werd naar deze week maar helaas; omdat we maar een kleine klas hebben zou de leraar het examen naar het testcentrum brengen en konden we daar de test maken. Ik al helemaal nerveus dat ik op donderdag geen mogelijkheid zag om het examen te maken en hem dus een mail gestuurd of het goed was dat ik het op vrijdag zou maken. Hij zou het examen pas op woensdag wer ophalen dus was geen probleem. Op zich viel het examen me mee en denk ik ook dat ik het wel redelijk gemaakt heb. Dus gisteren vol goede moed naar de les in de hoop mijn eerste “grade” te krijgen. Kom ik er gewoon achter dat maar 3 van de 7 mensen het examen gemaakt hebben. Wat??? Het zou beoordeeld zijn bij nu. Leraar leek ook niet echt onder de indruk van de smoesjes die de andere 4 hadden voor het niet maken van het examen dus die kregen de rest van deze week nog de tijd om het examen te maken. Jeetje zeg, zit ik me een beetje druk te maken over het feit dat ik 1 dag later het examen ga maken. Had nog de hele week tijd gehad om het te maken en had dus nog een week langer kunnen leren.
Ach ja, ben blij dat ik het meteen gemaakt had want vandaag stond het volgende grote examen op de agenda. En dit was geen leuk examen. Anatomie + fysiology is een intensief programma (waar we ook de online dingen voor mogen doen) en er was erg veel om te leren. Vooral veel afbeeldigen met organen of onderdelen van het lichaam die je uit je hoofd mag leren. Dit iedere avond zat ik op de bank; cephalic, cervical, acromial, buccal, orbital, occipital, cural, popliteal etc. En Cindy het lijstje erbij en kijken of ik het goed had. Nou was dat nog wel te doen. Het hoofdstuk varieerde van orgaansystemen + functies, homeostase, metabolisme tot alle moleculen en verbinding die er zijn. Oke er is best nog wel het een en ander ergens diep in mijn hersenen te vinden van deze stof maar moet zeggen dat het weinig is. Daarbij genomen dat alles in het Engels is, maakt het dat ik behoorlijk nerveus was voor het examen van vandaag. De lerares (die overigens erg in haar nopjes was dat wij examen hadden) heeft de leuke regel dat het examen maar 1 uur in beslag mag nemen. Onze les is 1 uur en 15 minuten dus mevrouw gaat de eerste 15 minuten gewoon verder met waar we waren gebleven wat dus betekend dat je nog 15 minuten naar een preek mag luisteren over stof van een nieuw hoofstuk en je daarna nog even mag terugschakelen naar je geleerde stof. Laat ik zeggen dat het invullen van de woorden bij de bepaalde lichaamsdelen het gemakkelijkste van het examen was. Dus ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. Volgende week staat er nog een psychologie examen op het programma en het inleveren van ons eerste stuk voor Engelse les.
Het is te hopen dat het dan wat rustiger wordt want in de tussentijd zou ik me moeten voorbereiden op mijn 2 verpleegkunde examens die in Maart op het programma staan. Helaas komt het er niet echt van om daar nog voor te leren met alle stof die ik voor school moet doen. Ik blijf me maar voornemen dat alles wat ik daar leer ook belangrijk is en me waarschijnlijk helpt in het verpleegkunde examen maar het maakt ons ook enigszins nerveus. Er hangt namelijk wel het een en ander vanaf. Haal ik het examen niet betekent dit dat we geen werkvisum aan kunnen vragen wat weer betekent dat ik op school moet blijven wat weer financiële consequenties heeft aangezien ik niet mag werken met een studentenvisum. Het enige wat ik kan doen (en wat ik inmiddels ook doe) is bloedplasma doneren. Dat mag je 2x per week doen en ja, daar krijg je hier een vergoeding voor. Dus 2x in de week lig ik net als Cindy aan de slangen om te doneren. Dat is dan ook het enige wat ik kan bijdragen; de rest komt op Cindy neer. Die doet het overigens super. Heeft het super naar haar zin bij haar 2 banen. Heeft zelfs een mooi aanbod gekregen bij haar fulltime baan. Klinkt fijn maar we willen eerst alle ins en outs weten voordat we hier op in gaan.

De jongens gaan super. Nate heeft het erg naar zijn zin op school. Gaat 4x in de week naar een extra engels programma wat ze aanbieden voor internationale kinderen. Er zitten kinderen van 15 nationaliteiten bij hem op school dus ze zijn wat gewend. Hij moest een test afleggen hoe hij scoort in Engels. Hij scoorde (voor een internationale student) behoorlijk hoog maar zit nog niet helemaal op het nivo van de amerikaanse kinderen. Vandaar dat hij bijgespijkerd wordt wat alleen maar erg fijn voor hem is. Het grappige is, is ze hem op school niet kunnen betrappen op het gebruiken van Nederlandse woorden. Hij praat alleen maar engels. Zo gauw hij echter uit school komt praat hij tegen ons wel Nederlands. Hij kan dan ook schakelen als de beste. Momenteel is hij erg in zijn nopjes want volgende week gaan ze op “fieldtrip” wat betekent dat hij EINDELIJK in de gele schoolbus mag. Hij is nl erg teleurgesteld dat we zo dichtbij school wonen dat hij niet met de bus naar school mag.
Kyle vindt het erg leuk op het dagverblijf en je kunt zien dat hij intensief bezig is met (maar 5) andere kinderen. Hij pikt veel op en is erg op ontdekkingstocht. Heerlijk om te zien.

Het weer is de afgelopen tijd erg winters geweest. Zoals ik al eerder zei is er weer een behoorlijk pak sneeuw gevallen en hebben we erge koude dagen gehad. Gevoelstemperaturen van – 40C zijn niet fijn. Inmiddels is het rond het vriespunt wat hier meteen als redelijk aangenaam aanvoelt na zo’n koude periode. Volgens “groundhog Phil” die hier ieder jaar een voorspelling mag doen (of de lente er aan komt of dat er nog 6 weken winter volgen) kon hij geen schaduw zien wat betekent dat we een vroege lente krijgen. Kom maar op. Wij zijn klaar om de snowpants, snowboots , mutsen, sjaals en handschoenen op te bergen.

  • 08 Februari 2013 - 07:53

    Miranda:

    succes succes en succes!!!

    Gister is de pap van sandra korsten begraven en gisteravond ben ik de hort op geweest met simone.
    En wie kom je dan tegen: leon lessels. Nou jippie.
    Daardoor wel flink herinneringen opgehaald.

    Zet m op daaro.
    X miranda

  • 08 Februari 2013 - 09:58

    Marij:

    Hee
    jullie hebben het er maar allemaal druk mee. Als ik dat zo lees. En je Nederlands, Wendy, begint een beetje te haperen hahaha.Maar dat mag hoor. Veel succes met je examens. Ik vermoed dat ikzelf weer op een verlenging af ga.
    Liefs voor jullie allemaal.

  • 09 Februari 2013 - 15:26

    Jolanda:

    Beste allemaal !

    Wendy, wat ben jij een studiehoofd. Petje af hoor, en dat allemaal in het Engels.
    Het klinkt allemaal heel goed, ondanks de druk die nog steeds op de ketel ligt.

    Komt goed, alles komt goed dat zul je zien... De aanhouder wint en dat jullie volhouders zijn dat hebben jullie al vele malen bewezen !

    Steeds weer fijn om nieuws te lezen vanuit Amerika.

    Lieve groeten, Jolanda

  • 09 Februari 2013 - 23:56

    Mendy:

    Heel veel succes met je examens op de 1e plaats. Dat je geld krijgt voor het doneren van bloed is wel heel bizar, maar voor jullie fijn om zo een extra centje bij te verdienen. Mogen ze hier in Nederland ook wel doen... Super ook om te horen dat het zo goed gaat met de kinderen. Gelukkig passen die zich o.h.a. snel aan aan nieuwe situaties. Wel een foto maken van Nate zijn 1e keer met de gele bus hoor. Ben zo benieuwd naar dat snoetje.... Gelukkig heeft Cindy het erg naar haar zin op haar 2 baantjes. Ik neem echt mijn petje af voor haar, want ik kan me voorstellen dat dit erg zwaar moet zijn. Heel veel succes de komende tijd en een dikke knuffel voor jullie allemaal XXX Mendy XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 45251

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: