Weer thuis - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

21 December 2012 | Verenigde Staten, Waterloo

Het is alweer een week geleden maar we zijn weer thuis. Na een lange, vermoeiende reisdag kwamen we (na 3 uur vertraging) zaterdagavond aan op het vliegveld. Daar stond Cindy ons op te wachten. Heerlijk om elkaar weer vast te kunnen pakken. De kids waren heel erg moe maar bij het terug zien van mommy waren ze weer klaar wakker. Heerlijk om weer thuis te zijn maar veel meer als ons bed hebben we die avond niet meer gezien. Lang leve de jetlag waren we op zondag om 05.00 uur al op dus lekker veel kunnen doen. Natuurlijk moest de kerstboom gezet worden (we hadden namelijk aan Nate beloofd dat hij mee mocht helpen). Verder werd door de kids de speelkamer weer eens van onder tot boven onderzocht en bekeken. Het is tot nu toe een rustig weekje geweest. Vanaf maandag moest Cindy weer werken dus die vertrekt iedere morgen om 5.30 uur. De jongens zijn iedere ochtend nog rond die tijd opgestaan dus het zijn lange dagen. Het lijkt wel of ze tijd tekort komen om met alles te spelen.
Wel hebben we al wat afspraken gehad om zaken te regelen. We zijn al op mijn school geweest, bij Kyle zijn kinderdagverblijf en tandartsbezoek. Gisteren hadden beide kids eigenlijk hun medische keuring (hahaha ja je krijgt/moet hier een medische keuring hebben voor je naar school/kinderdagverblijf mag). Maar gezien het weer werd de afspraak afgezegd. Want jawel we hebben al kennis mogen maken met het winterse weer van Iowa.
En het was meteen raak. In de nacht van woensdag op donderdag begon het met sneeuwen. Aangezien Cindy om 5.45 uur op het werk moet zijn, zijn we om 4.00 uur opgestaan om sneeuw te scheppen. Op dat moment lag er al een cm of 20. Helaas hebben we een lange oprit dus flink moeten scheppen. Het zou nog sneeuwen tot ongeveer laat in de middag. Maar het ergste was dat er een “blizzard” was. Dit zijn rukwinden van 75-100 km per uur die er voor zorgen dat de sneeuw in grote hopen weggeveegd wordt en het zicht nihil wordt. Uiteindelijk is er in totaal een kleine 30 cm gevallen maar door de wind waren er stukken waar het minstens 50 cm hoog lag. Grote stukken van de snelweg zijn ook afgesloten en de sneeuwschuivers zijn van de weg gehaald. Ik ben met de kids even buiten geweest om in de sneeuw te spelen maar de wind was zo hard en koud dat het niet te doen was. Kyle (onze bikkel) viel iedere keer om als er een rukwind kwam en landde dan weer in de hoop met sneeuw. Uiteindelijk na flink wat gehuil toch maar besloten dat het niet zo leuk was (alhoewel het er wel grappig uitzag). Nate vond het wel stoer dat je tot aan je knieen in de sneeuw kan zakken maar kwam er bij nader inzien toch ook achter dat een natte broek wel erg koud was. Inmiddels (een dag verder) is de wind gaan liggen en het zonnetje is erbij gekomen. Moet zeggen dat het er prachtig uitziet buiten. Maar een temperatuur van – 8C met een gevoelstemperatuur van -15C is erg koud kan ik je zeggen. De komende dagen blijft het weer stabiel (’s nachts minimaal -20C en overdag minimaal -5C) dus een witte kerst zit er hier wel in.
Genieten hier dus.
Wij willen iedereen fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2013.

(En nog bedankt voor alle berichtjes, bezoekjes, steun en hulp in de afgelopen 7 maanden)

• 22 December 2012 - 16:37

Moniek Bos:

Hoi,

Eindelijk even tijd om een berichtje te plaatsen. Wat fijn voor jullie dat jullie weer lekker bij elkaar kunnen zijn en net voor de feestdagen( in Amerika dan).
    Ik lees wel dat gelijk alles weer zijn gangetje gaat.
    Ik hoop dat je in januari met frisse moed kunt beginnen Wendy en we willen jullie via deze weg hele fijne feestdagen wensen en heeeeel veel goeds voor 2013
    Groetjes Junior, Moniek , Line en Nayden

• 22 December 2012 - 21:45

Dorothé:

Nou het is gelukt hoor! Wat er gisteren fout ging is een raadsel.
    Ben blij dat jullie weer bij elkaar zijn zoals het hoort!
    Geniet en een fijne kerst gewenst en alle goed voor 2013!
    Hopen dat dan WEL alles op rolletjes loopt!
    Liefs Dorothé

• 23 December 2012 - 02:00

Mendy Pooters:

Hey happy family,

Het is natuurlijk hartstikke fijn om weer bij elkaar te zijn, maar de temperatuur is zeker weer wennen. Ja, dat kennen we hier in Nederland eigenlijk niet.... Wel mooi om te zien op de foto's !! Hopelijk zijn de kinderen ook weer snel in het ritme, zodat jullie allemaal weer "rust" hebben. Wij wensen jullie hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2013 !! (maar dat gaat zeker goedkomen). Love you all, xxx Bas, Mendy, Jade en Amber

• 26 December 2012 - 20:31

Jolanda:

Dag lieve mensen,

Wat zal dat fijn zijn om voor deze keer echt thuis te komen in Amerika, terug bij Cindy !
    En wat 'n prachtige foto's.
    Ik wens jullie vele mooie, gezellige en liefdevolle momenten samen bij deze nieuwe startperiode in de USA.

Alle goeds voor het nieuwe jaar,

liefs van Jolanda

• 27 December 2012 - 14:25

Yvette:

Hey lieve dames en heertjes,

het is wat laat en via fb al het een en ander aan contact gehad. Ik ben zo blij voor jullie dat jullie weer lekker bijelkaar zijn in amerika. De foto's zijn heel mooi.

De kinderen een medische keuring? Goeiendag, ze beginnen er vroeg mee daar :) Nou ja, het heeft natuurlijk ook zijn voordelen neem ik aan.
    Jullie hebben hele mooie foto's hoor, potverdrie, ik zou willen dat ik daar was met onze camera, ben gek op foto's maken.

Geniet met zijn viertjes, hopelijk zijn de kinderen snel gewend, alhoewel, als ze iedere dag jullie zo vroeg op horen staan, gaan ze dat vanzelf mee doen. Dan blijven de dagen wel lekker lang >-<

Wij wensen jullie veel geluk, liefde, gezondheid en gezelligheid in het nieuwe jaar, voor jullie maar natuurlijk ook voor jullie families.

liefs en x Eric, Yvette en Yannick.