Nieuws uit Waterloo - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Nieuws uit Waterloo - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Waterloo

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Waterloo

Voordat je het weet ben je ineens 5 weken verder en loopt de zomervakantie bijna op zijn einde. We zitten nog midden in de chemo behandeling maar het gaat eigenlijk best goed.
Na de eerste behandeling zijn we overgestapt naar Waterloo voor verdere behandeling. De arts daar vond het onzin dat Cindy aan de zuurstof was gezet dus daar is ze meteen vanaf gehaald. Dat gaf meteen een stuk meer vrijheid dus dat was fijn. Vanaf de eerste behandeling is haar energie ook weer langzaam terug gekomen en dus is de rollator ook weer in de kast verdwenen. Oncoloog vond het (net als ons) raar dat Cindy niet eerder symptomen had laten zien. Hij gaf aan dat normaal gesproken mensen met stadium 4 darmkanker vaak toch al 6 tot 8 maanden met klachten rondlopen voor diagnose wordt gesteld. Het verbaasde hem dan ook dat zij alleen (niersteen) rugpijn heeft gehad voor 1 maand. Desalnietemin was hij tevreden met de voorgestelde behandeling en wordt deze ook doorgezet.
Hij is gewend bij iedere patient (dus ook bij Cindy) eerst 5 tot 6 chemo behandelingen te doen en dan alles weer controleren mbv een scan. Vandaag krijgt ze de 4e dus we moeten nog even wachten voor we duidelijkheid krijgen in de werking van de kuur.
Tot nog toe heeft het wel al gewerkt voor haar lymfestelsel want alle opgezette lymfeklieren voelen weer normaal. Gelukkig heeft Cindy tot op heden nog geen last van bijwerkingen gehad en kan ze zich dus richten op opbouwen van energie en kracht. De 2 morfinepreparaten die ze krijgt zorgen er voor dat ze ook geen pijn meer heeft wat de dagelijkse gang van zaken ook al veel prettiger maakt. Kan gelukkig ook weer goed eten maar ondanks dat komt ze nog geen gram aan. Maar valt ze ook niet meer af, wat ook belangrijk is.

Verder hebben we net een bezoekje van 3,5 week uit Nederland gehad wat erg lekker was. Gezelligheid in huis en leuke dingen doen. Effe genieten van de vakantie en aandacht voor de jongens (die nu weer moeten afkicken). En gelukkig kon dat ook. Zoals ik al zei, begon Cindy's energie steeds beter te worden dus kon ze ook alles meedoen en hebben we zelf genoten van enkele uitstapjes. En natuurlijk de verjaardag van onze kleine man die inmiddels alweer 4 is geworden.

Nu dus weer terug naar de orde van de dag. Cindy is sinds afgelopen donderdag weer begonnen met halve dagen te werken. Klinkt misschien ongelofelijk maar doet haar goed. Van thuis zitten wordt je ook niet sterker zegt ze zelf plus dan heeft ze wat om handen. Effe je gedachten verzetten. Daarbij is het ook enigszins noodzakelijk aangezien je van lucht niet kunt leven. Niet werken betekent ook geen inkomsten. Is nu dus inmiddels 5 dagen daar geweest en vind het heerlijk. Tot nog toe verloopt het erg goed en heeft ze geen extra klachten.
Aangezien we helaas nog steeds geen goedkeuring van visum hebben voor mij betekende dit dus ook dat ik mijn registratie voor school moest bevestigen. Dus nog maar een semester studeren. Ik heb nog gevraagd of ik gezien de thuissituatie minder credits zou mogen doen (ik moet namelijk als internationale student fulltime credits doen) maar aangezien het geen medische situatie voor mezelf was viel dit niet binnen de regels van studentenvisum. Da's nou jammer; zou weer wat extra centjes gescheeld hebben (en tijd) maar ja, het is niet zo dus daar moeten we maar niet te lang bij stil staan. Wel had ik bedacht om alle vakken online te doen zodat ik ten alle tijden thuis was. Maar wederom zitten er regeltjes vast aan een studentenvisum. Ik mag maar 1 online vak doen en de andere moeten op school. Dus maar passen en meten om vakken te kiezen die planbaar zijn met thuis. Aangezien we niet weten hoe het verder gaat lopen met Cindy (gelukkig gaat het nu goed) moeten we qua planning ervoor zorgen dat ik beschikbaar ben op momenten dat de kinderen dat nodig hebben. Dus ga ik op dinsdag en donderdag van 10 tot 14 uur en van 17 tot 21:30 uur naar school. Niet echt fijne tijden maar ja. Vantevoren en tussendoor heb ik genoeg tijd om de kinderen naar en van school te brengen en halen. Daarlangs moet ik ook evengoed nog 1 vak online doen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Vanaf 26 Augustus zal het duidelijk worden.

Nate en Kyle gaan dus ook weer bijna naar school. Nate mag 19 augustus beginnen in Second grade en Kyle mag op 22 augustus eindelijk starten met pre-school. Hij kan niet wachten. Hij vraagt dagelijks of zijn school al open is. Nate heeft, ondanks dat hij graag buiten speelt of met zijn lego, eigenlijk ook wel weer zin om te beginnen. Maar het is niet stoer om dat toe te geven natuurlijk. Vakantie heeft denk ik lang genoeg geduurt alhoewel hij dit jaar wel erg snel voorbij is gegaan. Ik dacht dat het kwam omdat wij nogal bezig zijn met medische zaken rondom Cindy maar ik hoor iedereen klagen dat de zomer te snel voorbij is gegaan dus daar zal het niet aan liggen.
Het weer zal een grote invloed hebben denk ik. In Juni heeft het hier regelmatig geregend en is er minder buiten gespeeld. In Juli en begin augustus is het heerlijk weer geweest. Over het algemeen rond de 28C maar ook regelmatig bewolkt. Prima buiten weer maar ze zijn hier in de zomer 40C gewend dus voor de weerbegrippen hebben we een slechte zomer gehad dit jaar. Door het "koudere" weer is iedereen veel actiever en meer buiten waardoor de dagen sneller gaan (denk ik) dan dat je weken aan een stuk 40C hebt.
Ondanks alles wat er gaande is hebben wij een prima zomervakantie gehad maar zijn we ook wel weer klaar om te beginnen. En hoe dat allemaal gaat lopen zien we wel weer als het zover is.

• 06 Augustus 2014 - 19:15

Blökske Ellen:

Ga zo door!
    En wat een leuke familiefotoos!
    Suc6 en geluk met alles!!!!
    Gr Ellen

• 06 Augustus 2014 - 19:51

Sandra:

Hoi dames en boys,

Goed om te horen dat ondanks alles het eigenlijk best redelijk met Cindy gaat. Nog een spannende tijd tot jullie meer weten rondom haar situatie. Ik zal duimen dat het positief is.

En super om te horen dat Cindy weer halve dagen werkt. Ben het helemaal met je eens Cindy, dat je aan de gang wil blijven. Je zinnen verzetten, geeft kracht en energie. Van thuis zitten alleen wordt je ook niet beter.

Wat is de zomer inderdaad snel gegaan. Is echt nog maar een paar weken geleden voor mijn gevoel dat de boys vakantie kregen. Wel fijn dat jullie zo genoten hebben
    Geeft energie voor de komende tijd. Wat worden de boys alweer groot. Zelfs Kyle begint al op school.

Hoop dat je visum snel rond is Wendy, zodat het studeren nog maar voor korte tijd is.

Geniet nog even lekker na van de vakantie en van de laatste weekjes van de vakantie.

Groetjes Sandra

• 06 Augustus 2014 - 21:09

Neeltje:

Fijn om te horen dat het iets beter gaat met Cindy! Begrijpelijk dat Cindy door te gaan werken haar gedachten even op iets anders wil zetten.
    Leuke dingen doen samen met opa en oma zal wel dolle pret zijn geweest voor de kids! Jammer dat ze tijd dan zo snel gaat...

Wendy; Denk/zorg ook goed voor jezelf en probeer af en toe even tijd voor jezelf te nemen.
    Boys; Veel plezier weer op school! :)
    Cindy; Hou je taai en heel veel succes met de laatste chemo's. Het zal vast heel spannend zijn om naar die scan toe te leven. Succes meid!

Dikke knuffel,
    Neeltje

• 06 Augustus 2014 - 22:39

Miriam:

Hoi lieverds.....blij om te horen dat de zomervacantie goed is geweest! En natuurlijk dat de chemo goed aanslaat.Het is inderdaad raar om te lezen dat Jij al weer wat werkt Cindy!!! Let wel op jezelf x. De foto's die voorbij komen laten zien dat jullie het heerlijk hebben gehad met opa en oma Sillekens...blije gezichten en leuke uitstapjes. Het leukste was de foto met de grote CADEAUTJES KOFFER!!!! Die koppies van de mannen...haha...echt leuk! Hier moet voor mij de vacantie nog beginnen...22 sept gaan we lekker weer naar Ibiza.....pfff ff door bijten!! Renske woont inmiddels al weerceen tijdje samen met haar vriend en komen iedere woensdag gezellig eten!! Zo zie ik haar tenminste nog. Jasper werkt gelukkig in een decor en standbouw bedrijf hier in berkel enschot...ben benieuwd....blijt nog een beetje hangen in een late fase van de pubertijd!!!!! Werken....daar wordt je wel moe van!!!!
    Nou een hele dikke knuffel en kus van.mij voor jullie 4TJES XXX