Update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 September 2014 | Verenigde Staten, Waterloo

Een maand verder dus tijd voor een update.
De meeste van jullie zullen benieuwd zijn naar Cindy dus daar zal ik mee beginnen.
Afgelopen woensdag heeft ze haar 6e chemo gehad en zoals beloofd van de arts zijn er tussen chemo 5 en 6 scans gemaakt om te zien hoe het er voor staat.
Cindy voelt zich goed dus hoopte dat dit een teken was dat de behandeling aangeslagen was. Maar ondanks het goed voelen waren we evengoed nerveus om de resultaten te horen. Want in ons achterhoofd zat ook het gegeven dat ze tot nog toe geen symptomen/klachten heeft laten zien van haar kanker.
Dus toen de arts bedenkelijk en wel de resultaten van de scan door aan het lezen was, werden we alleen maar nerveuzer. Zonder iets te zeggen ging hij naar de computer en begon daar wat te rommelen in de documenten. Toen opeens vroeg hij aan Cindy: "Heb je pijn?"
Nee zei Cindy. Aangezien de arts bedenkelijk verder ging met zoeken in de computer vroeg Cindy: "Zou ik pijn moeten hebben dan?"
Toen begon hij dus eindelijk met zijn verhaal. Het GOEDE nieuws is, dat haar lever en lymfestelsel er weer compleet normaal uitzien. Dus de uitzaaiingen op die 2 plekken zijn verdwenen. Er zitten nog steeds 3 uitzaaiingen in haar ruggenwervel. Voor de geinteresseerden; op T2, T6 en L2 zit een uitzaaiing. Deze zijn niet kleiner geworden. Vandaar dat het niet vreemd zou zijn als ze pijn zou hebben. Arts gaf aan dat dit lastig te behandelen is met chemo en wil twee van de drie plekken gaan bestralen. Het punt is namelijk dat de kanker het bot broos maakt. Nieuwe botaanmaak wordt vertraagd/verhinderd door chemo waardoor er haarscheurtjes in het bot komen. Om dit niet te laten verergeren (je wilt namelijk geen botbreuken) wil hij dus de uitzaaiingen zo goed als hij kan behandelen. De tumor aan haar darm zit er nog steeds maar is onder controle. Hij heeft voor geen nieuwe uitzaaiingen gezorgd wat betekend dat hij ook reageerd op de chemo.
Arts was erg tevreden over de resultaten tot nu toe. En ik moet zeggen dat het beter nieuws is dan we verwacht hadden dus wij waren ook erg blij. Ondanks dat we ons nog steeds zorgen maken over de plekken in haar ruggenwervel. In de tussentijd is ze inmiddels al weer een paar weken fulltime aan het werk en het gaat erg goed. In de week dat ze chemo krijgt is ze aan het eind van de week wat vermoeider voor haar maar dat is te verwachten.
Komende week is de afspraak met de radioloog om te kijken wanneer en waar er bestraald wordt. Het zal een behandeling van 8 tot 10 dagen zijn.

Verder zijn we weer volop met school bezig. Nate heeft even moeten wennen want buiten een nieuwe lerares, had hij ook maar 2 leerlingen (meisjes) van 1st Grade in zijn klas zitten. Dus hij zit eigenlijk in een compleet nieuwe klas. Dit viel hem de eerste week wat zwaar maar inmiddels heeft hij zijn draai alweer gevonden en gaat graag naar school.

Kyle was helemaal gelukkig toen hij 22 Augustus ook eindelijk mocht beginnen. Vindt het dan ook heerlijk op school. Na de eerste dag kwam hij met een grijns van oor tot oor naar buiten. Hij was helemaal gelukkig want hij had broccoli bij zijn lunch gehad. Afgelopen week vroeg ik hem of hij op school ook leerde hoe je het ABC moest zeggen en hoe je moest tellen. En of hij dit ook goed kon. Ja, zei hij, dat kan ik al, maar het beste ben ik in eten.

En ook ik moest er weer aan geloven. Vanaf 26 Augustus is voor mij het semester ook weer begonnen. En het is meteen ook goed begonnen. We zijn overladen met informatie en huiswerk/opdrachten waar ik nog erg mijn draai in moet vinden. En om het praktisch georganiseerd te houden heb ik dit semester meer gekeken naar passende tijden dan naar passende vakken. Mijn vakken zijn dan ook erg gevarieerd.
Abnormale psychology (psychologie vak wat ik online doe)
Marriage and Family (sociology vak)
Death and Dying (sociology vak)
Certified Nursing Assistent (verpleegkunde vak)
Met name het vak "Death and Dying" is erg apart om nu te volgen. Gelukkig heb ik een leraar die het niet te zwaar maakt maar eigenlijk erg amusant en interessant les staat te geven. De opdrachten voor dit vak zijn wel erg apart. Zo heb ik afgelopen week mijn eigen overlijdensadvertentie mogen schrijven. Daar kunnen ze hier soms nogal uitgebreid in zijn. Compleet van gevolgde opleidingen, carriere tot hobby's en overlevenden. Nu moesten wij voor de opdracht natuurlijk een zo uitgebreid mogelijke advertentie schrijven (minimaal 2 A4tjes) en je mocht pas na je pensioen doodgaan. Het leuke was dan ook wel dat je dingen mocht verzinnen. Aangezien je ook de overlevenden moet vermelden heb ik de kids gevraagd hoe de toekomst eruit ziet zodat dit in mijn advertentie vermeld wordt.
Nate wordt kapitein bij de US coastguard. Gaat trouwen met Dakota (een politie helicopter pilot) en krijgt 3 kinderen. Nathaniel en Nathan (tweeling) en Sophia. En we gaan wonen in California want daar hebben ze meer water (dat is makkelijker voor de coastguard)
Kyle wordt dokter. Gaat trouwen met Suzy (verpleegkundige) en krijgt 2 kinderen. Kaylee en Tommy.
Voor de rest mag ik dit semester nog een kerkhof research studie gaan doen en mijn eigen begrafenis plannen. Ook wel apart moet ik zeggen.
Voor mijn vak "Marriage and Family" heb ik al een autobiografie mogen schrijven. Wat daar nog meer allemaal gaat komen weet ik nog niet.

Mijn vak CNA is op zich wel leuk, ondanks dat het erg veel is in erg korte tijd. Het is een verpleegkundige opleiding zonder de echte medische handelingen. Je bent eigenlijk gewoon de handen aan het bed om het maar heel oneerbiedig te zeggen. De echte verpleegkundige doet hier met name het papierwerk en de medische handelingen. Na deze weken op school kun je meteen een staatsexamen doen waardoor je dus een echte licensie krijgt. We gaan voor dit vak ook clinicals doen, wat betekend stage lopen. Gedurende 8 avonden mogen we 4,5 uur in een verpleeghuis werken. Dat is dan wel weer leuk ondanks dat hier wel behoorlijk gezeurd wordt over regeltjes en dat ze erg panisch doen in een aantal zaken.
Maar desalnietemin toch weer een begin in de zorg.
Nu nog hopen dat er toch nog een keer een werkvisum komt zodat ik met mijn licensie ook echt aan het werk kan.

  • 07 September 2014 - 08:47

    Mendy:

    Wat fijn om te horen dat de chemo voor een groot deel goed is aangeslagen!! En dat Cindy zich goed voelt... Nu de bestraling nog goed zijn werk laten doen dan is ook dat weer een zorg minder. Niet alleen jullie, maar ook ik ben blij met dit goede nieuws!!
    Fijn dat de kids het fijn hebben op school. Ik snap dat het voor Kyle wennen was, maar aangezien jullie 2 kanjers hebben, komt ook dit goed zie je wel...
    Nu nog hopen dat er op kort termijn voor jou Wendy een werkvisum kom, zodat alle moeite beloond wordt en ook dit weer een zorg minder zou zijn.
    Ik wens jullie alle goeds voor de komende tijd en fijn om zo op de hoogte te blijven!!
    Groetjes en dikke knuffel voor jullie allemaal xxx

  • 07 September 2014 - 10:37

    Truus En Theo Cruijsbergh:

    Hallo dames en heren
    Nou aller eerst best een mooie uitslag eindelijk een beetje licht in de tunnel
    En voor de mannen zal het best wel weer winnen zijn geweest
    Het is te hopen dat de artsen de rest ook nog onder de duim krijgen maar de eerste signalen zijn goed
    Veel sucses met alles daar en wij houden Wim en an wel een beetje in de gaten
    Groetjes vanuit panningen

  • 07 September 2014 - 15:09

    Miriam:

    hoi..had vanochtend vroeg al gereageerd maar lukte mij niet om te plaatsen.Nog maar een keer!!!! Fijn dat de uitslagen goed te noemen zijn Cindy.Toch vreemd dat je daarbij zoveel werkt!! Petje af.....Maar wel goed eten hoor...de kilo's zijn eraf gevlogen.Je kunt altijd bij je zoon Kyle in de leer want die kan t heeeel goed haha!!
    Ik wil ook wel terug naar school zodat ik lekker kan eten!!!!
    Nou Wendy...je moet dus niet alles online doen he...je krijgt daar geen eten bij!!!!
    Hie in nederland is t heerlijk weer...net de jaarlijkse cabriotocht gereden bij Cello...heel gezellig!!!! Nu ff uitrusten in de tuin.....dikke kus voor jullie boys en natuurlijk ook voor the girls XXX

  • 07 September 2014 - 22:04

    Anke:

    Hoihoi,

    Wat goed om te horen dat de behandeling aanslaat en het normale leven weer een beetje op gang is,

    hier inderdaad lekker weer en voor als je het weten wil, vandaag de hele dag op effe naar geffe gestaan om onze landgeiten te laten keuren, we ruiken compleet naar slechte shoarma, maar de prijzenkast is weer gevuld!

    Groetjes anke

  • 08 September 2014 - 14:14

    Jolanda:

    Hallo allemaal,

    Wat een goed nieuwsbericht over Cindy en wat een leuke anekdotes weer over de start van het nieuwe schooljaar… Wendy, volgens mij kun je inmiddels al een boek gaan samenstellen met al jouw persoonlijke belevenissen en beschrijvingen waar wij steeds 'een kijkje' in mogen nemen.
    Het wordt eens tijd dat jullie het geluk ten deel gaat vallen dat jij je verblijfsvisum cadeau krijgt !!!
    Als iemand het verdient dan…..

    Wij blijven jullie volgen, en vooral voor jullie duimen waarbij de gezondheid van Cindy voorop staat.

    Veel liefs voor jullie allen X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 45128

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: