Snelle update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu Snelle update - Reisverslag uit Waterloo, Verenigde Staten van Wendy Sillekens - WaarBenJij.nu

Snelle update

Door: Wendy Sillekens

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Maart 2014 | Verenigde Staten, Waterloo

Weer effe een snelle update. Afgelopen maandag controle gehad bij de chirurg. Ze waren erg onder de indruk hoe goed het ging en dat ik geen pijnmedicatie nodig had gehad.
De tintelingen in mijn been zijn bijna weg. Als ik veel zit of lang bezig ben dan zijn ze er nog wel. Volgens arts is dit vanwege het feit dat er zwelling/vocht in het operatie gebied is wat dan toch nog wat tegen de zenuw drukt. Zwelling kan 6 maanden tot een jaar voorkomen dus kan het ook nog wel effe duren met de tintelingen.
Maar heb er over het algemeen niet al teveel last van. Is alleen irritant.

Verder hebben we een super Spring Break gehad. De voorspelling waren niet echt geweldig dus met de jongens bekeken wat ze wilde doen. Ze wilde heel graag een nachtje naar een hotel dus dat hebben we gedaan. Ook nog kunnen genieten van 2 musea omdat ze gedurende Spring Break de entree prijzen naar $ 1 per persoon zetten. Nate wilde al heel lang naar het Science museum en daar konden we met deze deal dan ook van genieten. De jongens hebben erg genoten. Ook nog naar het Youth Pavillion waar erg veel te ontdekken was. Een super dag.
De laatste 2 dagen van de vakantie was het warempel +7C met een zonnetje wat hier mega warm aanvoelde in vergelijking met -20C. Dus de tuinstoelen, fietsen, stoepkrijt en andere toeters en bellen uit de garage en spelen maar. En dat was erg welkom na een lange periode van binnen zitten.

Deze week is de school weer begonnen en mocht Kyle eindelijk weer naar het dagverblijf. Officieel is het niet nodig omdat ik thuis ben (heb alleen maar online les) maar ook hij was erg toe om weer het huis uit te kunnen. Hij gaat 2 ochtenden zodat ik tijd heb om aan mijn opdrachten te werken.
Want hoe slim we ook dachten te zijn met een online les te kiezen heb ik het een beetje onderschat.
Ik doe een ontwikkeling psychologie les in 8 weken wat normaal in 16 weken wordt gegeven. Daarbij is alles online wat betekent, erg veel filmpjes kijken, hier een blog over schrijven en reageren op anderen d.m.v. een discussie. Daarbij ook nog iedere week 2 of 3 opstellen schrijven van 2 A4tjes en 2 quizzen of examens doen. Op zich niet erg dat het veel is (alhoewel het weer even wennen is) maar het betekent ERG veel zitten achter de computer en dat is weer niet echt bevorderlijk voor mijn rug. Aan de andere kant is het dan wel handig dat je thuis bent want ik kan opstaan en rondlopen wanneer ik wil. We zijn inmiddels aan het einde van week 2 dus over 6 weken zit het semester er weer op. Nou ja niet helemaal. Vanaf eind April heb ik nog een 5 weken ander vak wat ik dit semester moet doen. Ook een versnelde versie wat betekent iedere dinsdag avond van 17.30 tot 21.30 uur naar school en de rest van de week online. Dus nog effe werken voordat we vakantie krijgen.
In principe begint mijn zomervakantie op 19 Mei maar ik geloof dat mijn dinsdag les tot de 27ste loopt.
Nate moet een weekje langer naar school aangezien ze sneeuwdagen moeten inhalen. Officieel was 2 juni zijn laatste dag. Met de 5 sneeuwdagen die ingehaald moeten worden kwamen we op 9 juni uit. Aangezien dit een maandag is en ze liever op een vrijdag willen stoppen moeten ze Goede Vrijdag naar school. Maar vakantie van 6 Juni tot 19 Augustus is meer dan lang genoeg.
Maar nu het weer beter begint te worden beginnen we wel zin in het buiten leven te krijgen dus kom maar op met die zomer.

Hopelijk hoef ik niet meer naar school na de vakantie. Ik heb me wel moeten registreren voor Fall semester maar we hopen voor die tijd bevestiging van ons visum te krijgen.
Misschien dat vanaf dan eindelijk eens dingen volgens plan kunnen verlopen alhoewel we inmiddels wel gewend zijn dat, dat niet zo is. Tijd zal het leren.

  • 31 Maart 2014 - 20:20

    Anke:

    Hoi Dames,

    Fijn om te horen dat het met het ruggetje de goede kant op gaat! Hopelijk komt het dan ook nog goed met alle studiepraktijken, je bent ook geen achtien meer haha, weet je wie ik nog gesproken Raymond van parkieten, lachen, dat was echt superleuk, is even ouderwets bijgeklept! Hier in nederland lijkt het wel zomer, jammer dat we weinig tijd hebben om er van te genieten, maar ja dat betekent wel dat er geld verdient wordt, wat niet geheel on welkom is in deze tijd. Wij hebben natuurlijk knetterveel geinvesteerd in onze eigen enclave, maar zijn nu meer eigendom van de bank als dat we ooit waard zullen zijn, maar ja je moet wat voor het goede doel! En ach in zo'n paradijsje.....Doe de groeten en een dikke knuffel aan jezelf en of course aan Cindy!!

  • 11 April 2014 - 08:25

    Jolanda:

    Dag lieve mensen,

    Wat 'n veel beter bericht deze keer. Fijn Wendy dat je weer wat boven ' Jan ' gaat komen…
    Hier alles okee, reuze druk. Zie website Thomashuis, dan zijn jullie weer enigszins op de hoogte waar wij mee bezig zijn. Want het is nog veel meer dan dat.
    Ook wij zien uit naar de zomer, de lente is hier al enige weken aangebroken. Echt genieten van soms al meer dan 20 graden.

    Liefs, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waterloo

Wonen in Amerika

Onze avonturen terwijl we ons vestigen in Amerika

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

Laatste update

29 Mei 2015

Update

23 Januari 2015

En toen was het 2015

12 November 2014

Onze sponsorpagina

05 November 2014

Weer wat leesvoer
Wendy

Wendy, Cindy, Nate en Kyle in de USA. We willen onze avonturen (en uitdagingen) delen in onze reis op weg naar onze droom: wonen in Amerika.

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 45121

Voorgaande reizen:

16 Februari 2012 - 30 November -0001

Op weg naar Amerika

15 December 2012 - 30 November -0001

Wonen in Amerika

Landen bezocht: